Pět ze šesti zmocněnců pro silniční stavby končí. Jsou zbyteční

Praha - Vláda dnes zrušila pět z šesti vládních zmocněnců pro silniční stavby. Podle ministerstva dopravy jsou zmocněnci nadbyteční, jelikož jejich projekty jsou kvůli nedostatku peněz pozastavené nebo se na nich výstavba výrazně omezila. Ve funkci zůstane pouze zmocněnec pro modernizaci D1 Jiří Švorc. Stát tak ušetří na mzdách desítky tisíc korun měsíčně.

O funkci přijdou zmocněnec pro stavbu R43 a R52 Milan Venclík, Jan Zborník odpovědný za výstavbu rychlostní silnice R6, František Kopecký odpovědný za silnice I/11 a I/57 a zmocněnec pro výstavbu silnic I/19 a I/20 Miroslav Jaroš. Ivo Toman, který se stal náměstkem ministra dopravy, se funkce zmocněnce pro R35 v roce 2010 vzdal. Naopak modernizace brněnské dálnice D1 je podle ministerstva dopravy natolik potřebná, že je prý nezbytné, aby ji vládní zmocněnec nadále zastřešoval.

„Vláda shledala, že nemá význam pokračovat v tomto mechanismu. Je to rozhodnutí, které považuji za správné,“ uvedl premiér Petr Nečas, podle kterého model vládních zmocněnců byl překonán. „Ve své době sociálnědemokratické vlády dokonce zřizovaly pro jednotlivé regiony, například pro Moravskoslezský kraj, zmocněnce, kteří se ale moc neosvědčili,“ uvedl Nečas.

Jiří Švorc
Zdroj: ČT24

Většině zmocněnců vláda v roce 2010 výkon činnosti kvůli snížení finančních prostředků pro rozpočet Státního fondu dopravní infrastruktury pozastavila. V současné době je ve výkonu funkce zmocněnce vlády z navrhovaných jen František Kopecký pro silnice Moravskoslezského kraje. U něj se rovněž na základě kontroly činnosti ukazuje tato funkce jako nadbytečná stejně jako u ostatních, kterým byl výkon funkce pozastaven, uvedlo ministerstvo dopravy.

Podle úřadu jsou funkce zmocněnců vlády duplicitní, protože obdobné odborníky zaměstnává přímo Ředitelství silnic a dálnic, které se výstavbou komunikací zabývá.