Po bavorské železnici se minulý týden podle německých médií řítil stokilometrovou rychlostí vlak se dřevem, který nikdo neřídil. Po zhruba sto kilometrech jízdy z Chebu se zastavil u města Schwarzenfeld. Srážce se podařilo zamezit jen díky operativnímu odklonu ostatních spojů. O případu v úterý informoval server listu Münchner Merkur.
Z Chebu přes Bavorsko se řítil neřízený vlak se dřevem. Ujel sto kilometrů
Nákladní vlak se dřevem, který patřil soukromé firmě K-Rail a měl namířeno do hornofalckého městečka Wiesau, stál minulý čtvrtek odpoledne v Chebu. Před vagóny byly zapojeny dvě dieselové lokomotivy – Siemens ER20 a Vossloh G 1700.
Při spojování obou lokomotiv zřejmě jeden ze strojvůdců udělal chybu, po které se vlak rozjel. Oba strojvůdci byli po celou dobu na přední z obou lokomotiv, vlak ale nedokázali zastavit. Na železničním úseku z Chebu do Schirdingu, který vede z kopce, vlak zrychlil.
Neovládaná souprava projela rychlostí 100 kilometrů za hodinu několika nádražími včetně Marktredwitzu a Weidenu a zastavila až mezi Nabburgem a Schwarzenfeldem, tedy asi po sto kilometrech jízdy. Podle správy německých drah se podařilo tragédii zabránit jen díky včasné reakci železničářů, kteří umožnili průjezd a zabránili v jízdě protijedoucím strojům.
Bez formálního vyšetřování
Jednatel společnosti K-Rail Günther Pitterka uvedl, že událost byla výsledkem „chybného postupu dvou strojvůdců“, kteří nedbali předpisů. Technickou příčinu incidentu vyloučil. Lokomotivy jsou opět v provozu, oba zaměstnanci firmy jsou mimo službu.
Případem se začala zabývat německá policie i drážní inspekce, která ovšem už rozhodla, že nezahájí formální vyšetřování. Podle jejího mluvčího Gerda Münnicha je to proto, že se nestala vážná nehoda. „Nutná preventivní a nápravná opatření“ musí podle něj přijmout firma K-Rail.