Autobusovou dopravu na Jihlavsku budou dalších deset let zajišťovat ČSAD Autobusy. Ve veřejné zakázce uspěly díky nejvýhodnější ceně. Nedávno modernizované autobusové nádraží v Jihlavě přitom patří společnosti ICOM transport, která v pozici regionálního dopravce za rok skončí. Zatím ale nic nenasvědčuje tomu, že by tam autobusy konkurence nesměly zajíždět.
Na Jihlavsku vymění autobusového dopravce
Na Jihlavsku bude od dubna příštího roku jezdit dopravce, který doteď jezdil hlavně na jihu Čech. „Na Vysočině budeme skutečně působit, budeme tam zřizovat naše zázemí. To se stane buď naším majetkem, nebo to budeme řešit formou nějakého pronájmu. Jedná se o místa pro odstavování autobusů, dispečinky, odpočívárny pro řidiče a podobně,“ řekl ekonomický ředitel ČSAD Autobusy Karel Coufal.
Zázemí ale není to jediné, co musí pro nově obstarávaný region do příštího roku zřídit. „Budeme oslovovat řidiče a samozřejmě doufáme, že všechno včas zvládneme. Objednávka autobusů už je připravená, takže i jejich dodavatelé garantují, že budou dodány,“ poznamenal Coufal.
Dopravci musí splnit hned několik podmínek veřejné zakázky, kterou kraj vypisuje pro osm oblastí Vysočiny. „Cena byla ten nejdůležitější faktor. Co se týká věku autobusů, tak to splnili všichni stejně,“ řekl předseda výboru pro rozvoj strategických projektů Martin Hyský (ČSSD).
Neúspěch firmy ICOM
Současný dopravce ICOM transport ve výběrovém řízení neuspěl, a to i přesto, že má v Jihlavě vlastní terminál a zázemí. Využívat ho bude pro jiné oblasti. „Autobusové nádraží bude fungovat jako doposud, to nemá nic společného s výběrem dopravce. My jsme se rozšířili do Havlíčkobrodska a do Velkomeziříčska a získali jsme i přes ztrátu Jihlavska o čtyřicet dva milionů kilometrů navíc,“ řekla předsedkyně představenstva ICOM transport Kateřina Kratochvílová.
Na jméno nového poskytovatele autobusové dopravy čekají ještě na Třebíčsku a Pelhřimovsku. Kraj také průběžně optimalizuje jízdní řády. S novým dopravcem například posílí víkendové spoje na Žďársku.