Praha - Hudební televizní stanice Óčko patřící pod mediální skupinu Mafra loni zvýšila svůj zisk o necelých 59 procent na 11,98 milionu korun. To je nejvíce podle dostupných informací od roku 2004, kdy stejně jako v roce 2005 byla ve ztrátě.
Óčko loni zvýšilo zisk na 12 milionů korun
Tržby za prodej zboží a služeb činily za loňský rok 122,3 milionu korun, což je proti předchozímu roku zvýšení o více než třetinu a zároveň nejvíce od roku 2004. „Růst oproti minulému roku byl způsoben nárůstem objemu inzerce,“ uvedla firma ve své výroční zprávě.
Zisk za loňský rok stanice z pěti procent (necelých 600 000 korun) uloží do rezervního fondu, zbývající část ve výši 11,4 milionu Kč podle rozhodnutí valné hromady firmy použije na úhradu nejstarších ztrát minulých let.
Óčko začalo vysílat pod původním názvem Stanice O v kabelových sítích na podzim 2002. Před třemi lety koupila čtyřpětinový podíl v televizi za 39,5 milionu korun mediální skupina Mafra, která posléze získala i zbylou pětinu a nyní je prostřednictvím společnosti Mafra Media jediným majitelem stanice.
Óčko nyní vysílá i přes satelit a internetové operátory a také přes nastupující zemské digitální TV vysílání, neboť je jednou ze šesti televizních stanic, které pro tento nový způsob vysílání získaly licenci.
Denní sledovanost Óčka byla v loňském roce podle průzkumu Media Projekt a výroční zprávy 190 000 diváků, týdně to bylo 720 000 lidí. Podle výroční zprávy tak bylo Óčko nejsledovanější satelitní a kabelovou stanicí.