Automobilové poklady se sjely do Loučně

Loučeň - O tomto víkendu se na zámku v Loučni představili nejcennější a nejzajímavější veteráni. Soutěž elegance historických vozů se přitom do Česka vrátila po více než 70leté pauze. Doteď se museli zájemci o podobnou podívanou vydat třeba do Itálie nebo do Spojených států.

Poklady automobilové historie se v Loučni sešly na jediném místě. Mezi značky známé i dávno zaniklé patřily třeba Rolls Royce, Maserati, Bugatti, ale i Laurin a Klement, Škoda nebo Wikow. „Česká republika jakožto země, která má silnou tradici automobilismu, něco takového potřebuje,“ říká pořadatel akce Concours d´Elegance Loučeň Robert Pergl. 

Svá auta na výstavu zapůjčilo i muzeum Ferrari. V jednom z nich dokonce vyhrál počátkem 50. let Alberto Ascari hned dva tituly mistra světa formule1. „Jsme si jistí a doufáme, že to bude akce, na kterou se budeme vracet každý rok,“ uvedl ředitel Ferrari Classiche Michele Rayneri. 

  • Sraz veteránů v Loučni zdroj: ČT24
  • Sraz veteránů v Loučni zdroj: ČT24

Nejdražší auto v Loučni byl americký Duisenberg

Asi nejdražším vozem byl v Loučni americký Duisenberg. Když se stejný model naposledy prodával v aukci, vyšel nového majitele v přepočtu na 200 milionů korun. V bývalém Československu se nachází jen jeden a z výstavy si hned odvezl hlavní cenu pro předválečné auto. „Je to vozidlo o obsahu sedm litrů a s výkonem 265 koní z roku 1930!“ přibližuje jeho majitel Anton Kiaba. 

Naopak nejstarší vůz, Wartburg z roku 1900, ukázalo Národní technické muzeum. Automobil má za sebou náročnou rekonstrukci a veřejnosti se představil vůbec poprvé. „Bude teď vystaven v expozici, která se jmenuje Krásky z depozitáře,“ vysvětlil generální ředitel Národního technického muzea Karel Ksandr. 

2 minuty
Reportáž Jana Hreňa
Zdroj: ČT24

Nejstarším českým autem byl Laurin a Klement z roku 1907. Návštěvníci jako vůbec nejhezčí auto zvolili Rolls Royce z roku 1928. „Trvalo to čtyři a půl roku, než se dostalo do originálního stavu,“ říká majitel Rolls Royce František Kudela. Už tehdy měli pasažéři nejvyšší komfort. Na rozdíl od řidiče, který nad sebou neměl ani střechu. 

Načítání...