Praha - Zastupitelé Prahy 1 dnes podpořili případnou výstavbu dvou automobilových tunelů pod Vltavou mezi přístavem v Podolí a Štefánikovým mostem. Potom by mohla být omezena doprava na nyní frekventovaných nábřežích. Tunely jsou jedním z námětů, které by chtěla první městská část prosadit do nového územního plánu metropole. Řekl to mluvčí radnice Alexandr Koráb.
Zastupitelé Prahy 1 jsou pro automobilové tunely pod Vltavou
Cílem prosadit tunely do územního plánu je podle radního Filipa Dvořáka (ODS) zejména vyvolat o tom diskusi. Úvahy jsou staré deset let. Mezi další podněty radnice Prahy 1 patří návrh na uspořádání Masarykova nádraží tak, aby mohla být propojena Opletalova ulice s ulicí Na Florenci. Nápad je také starší, stejně jako plán na výstavbu podzemních garáží pod Václavským a Senovážným náměstím, na Klárově a v Hradební ulici.
Zastupitelé první městské části naopak o jeden hlas neschválili návrh radních, kterým chtěli podpořit případnou dostavbu Staroměstské radnice. Radnice Prahy 1 tak nebude žádat, aby parcela nyní vedená v plánu jako park sloužila pro veřejné vybavení.
Mezi konkrétní cíle radnice patří výstavba čtyř domů s pečovatelskou službou se stovkou bytů ve Strahovské ulici. Radnice už zahájila jednání o převodu pozemku s ministerstvem obrany, které tamní pozemky vlastní. Nyní je parcela nepřístupná. Jsou tam divoce rostoucí stromy a keře a několik budov. Je rovněž nutná změna územního plánu.
Radnice dále navrhuje například návrat tramvají na Václavské náměstí a omezení takzvané severojižní magistrály. Magistrát přijímá návrhy k novému územnímu plánu do konce března. Dokument, který vymezuje, jak mohou být využita jednotlivá území, by chtěla metropole schvalovat zhruba za dva roky.