Zastupitelé Prahy 1 jsou pro automobilové tunely pod Vltavou

Praha - Zastupitelé Prahy 1 dnes podpořili případnou výstavbu dvou automobilových tunelů pod Vltavou mezi přístavem v Podolí a Štefánikovým mostem. Potom by mohla být omezena doprava na nyní frekventovaných nábřežích. Tunely jsou jedním z námětů, které by chtěla první městská část prosadit do nového územního plánu metropole. Řekl to mluvčí radnice Alexandr Koráb.

Cílem prosadit tunely do územního plánu je podle radního Filipa Dvořáka (ODS) zejména vyvolat o tom diskusi. Úvahy jsou staré deset let. Mezi další podněty radnice Prahy 1 patří návrh na uspořádání Masarykova nádraží tak, aby mohla být propojena Opletalova ulice s ulicí Na Florenci. Nápad je také starší, stejně jako plán na výstavbu podzemních garáží pod Václavským a Senovážným náměstím, na Klárově a v Hradební ulici.
   
Zastupitelé první městské části naopak o jeden hlas neschválili návrh radních, kterým chtěli podpořit případnou dostavbu Staroměstské radnice. Radnice Prahy 1 tak nebude žádat, aby parcela nyní vedená v plánu jako park sloužila pro veřejné vybavení.
   
Mezi konkrétní cíle radnice patří výstavba čtyř domů s pečovatelskou službou se stovkou bytů ve Strahovské ulici. Radnice už zahájila jednání o převodu pozemku s ministerstvem obrany, které tamní pozemky vlastní. Nyní je parcela nepřístupná. Jsou tam divoce rostoucí stromy a keře a několik budov. Je rovněž nutná změna územního plánu.
   
Radnice dále navrhuje například návrat tramvají na Václavské náměstí a omezení takzvané severojižní magistrály. Magistrát přijímá návrhy k novému územnímu plánu do konce března. Dokument, který vymezuje, jak mohou být využita jednotlivá území, by chtěla metropole schvalovat zhruba za dva roky.

Vydáno pod