Česká televize zahajuje předvolební vysílání. Divákům programu ČT24 nabídne třináct debat lídrů kandidátek ze všech volebních krajů. Ti se do debat nominovali na základě průzkumu volebního potenciálu dvou agentur: Kantar CZ a Data Collect. Do studia ČT pozve vždy osm lídrů kandidátek s největším volebním potenciálem. V pondělí se jako první představí kandidáti z Karlovarského kraje, a to ve 20 hodin na ČT24.
ČT zveřejnila výzkum volebního potenciálu před krajskými volbami
„Výsledky výzkumu volebního potenciálu je třeba chápat v kontextu termínu sběru dat, tedy k době před zahájením volební kampaně. Jedná se tedy o jakousi startovní čáru a v žádném případě nejde o odhad či predikci výsledků voleb,“ píší výzkumníci Kantaru a Data Collect.
Volební potenciál ukazuje, kolik procent hlasů by politická strana, hnutí či koalice mohly hypoteticky získat ve volbách do krajského zastupitelstva, pokud by se k ní přiklonili všichni lidé, kteří tuto volbu reálně zvažují a nevylučují svou účast u voleb.
Volební potenciál je matematický konstrukt, který by měl v aktuální realitě velkého počtu váhajících a nerozhodných voličů věrněji a komplexněji než klasické single response volební ukazatele (voličské preference, volební model a tak dále) odrážet volební uvažování české populace, upozorňují výzkumníci.
Suma volebních potenciálů není sto procent. Člověk, který vážně zvažuje volbu stran X a Y, je potenciálním voličem obou z nich. Ukazatel aktuálního volebního potenciálu je nutno chápat pro každou stranu odděleně.