Praha – České dráhy zrušily výběrové řízení na pronájem moderních dieselových jednotek pro rychlíky Praha–Kladno–Rakovník a České Budějovice – Písek – Praha. Vyplývá to z dat v Informačním systému veřejných zakázek. Ke zrušení řízení se schylovalo již od října, kdy dopravce oznámil, že se do soutěže přihlásil jediný zájemce, který ale nesplnil zadávací podmínky.
ČD zrušily soutěž na motoráky
Dráhy si chtěly na šest let pronajmout osm nízkopodlažních motoráků vyrobených po roce 1999. Hovořilo se zejména o jednotkách Siemens Desiro. Předpokládaná cena zakázky činila 14,5 milionu eur (asi 380 milionů korun), její součástí měla být i údržba vozidel a zaškolení zaměstnanců k jejich řízení.
„Ve výběrovém řízení na pronájem motorových jednotek jsme obdrželi pouze jedinou nabídku, která byla vyřazena kvůli nesplnění zadávacích podmínek,“ uvedl na začátku října mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský. Upozornil, že České dráhy čekají, zda se zájemce odvolá, v opačném případě byly připraveny tendr zrušit. „Výše nabízená cena tak při tomto rozhodnutí nebyla důležitá, přesto lze konstatovat, že byla výrazně vyšší, než jsme očekávali,“ dodal mluvčí.
Výběrové řízení bylo nyní definitivně zrušeno, protože „z účasti v zadávacím řízení byli vyloučeni všichni dodavatelé“.
V provozu na rychlících z Prahy do Rakovníku tak zůstanou vlaky tvořené modernizovanými motorovými a řídicími vozy, které na rozdíl od jednotek poptávaných v soutěži nejsou nízkopodlažní a oproti nově vyráběným vozidlům jim chybí především klimatizace. Hůře na tom budou cestující v rychlících Budějovice–Praha, kde jezdí staré vagony vedené dieselovou lokomotivou.