Z dovolené se stala noční můra, s reklamací ale neuspěli

Olomouc - Měla to být dovolená snů. Místo toho teď Jaroslava Hoffmannová z Horky nad Moravou pobyt v tureckém letovisku Side reklamuje. Mimo jiné proto, že v pokoji chyběl katalogem avizovaný minibar. Ten přitom potřebuje její přítel, aby mohl v chladu uchovávat životně důležité léky. Problémy byly taky s pláží. Zájezd si žena koupila u olomoucké cestovní kanceláře Akvila Travel. Ta ale tvrdí, že reklamace není oprávněná.

Jaroslava Hoffmannová a Zdeněk Rakus – senioři z Horky nad Moravou odletěli do Turecka 26. května. Mířili do turisty oblíbeného letoviska Side. Do hotelu dorazili večer. „Druhý den ráno jsme zjistili, že nemáme minibar, který byl v katalogu napsaný – pak jsme ho dostali jen za poplatek,“ popisuje klientka CK Akvila Travel Jaroslava Hoffmannová. Chladící zařízení přitom přítel Jaroslavy Hoffmannové potřebuje, protože je diabetik a musí v chladu uchovávat inzulin. Další šok čekal oba seniory ve chvíli, kdy se dostali na pláž. Na místě našli nepřipravené pobřeží. Po několika dnech se u pláže objevil stroj, který měl prostor pro lehátka rozšířit. „My jsme se šli koupat, voda byla krásná. Najednou začali bagrovat, ten písek chrlili na tu pláž a ve chvilce byla voda úplně černá,“ říká Jaroslava Hoffmannová.

3 minuty
Reportáž Evy Knajblové
Zdroj: ČT24

Po návratu sepsala Jaroslava Hoffmannová reklamaci a předala ji pracovníkům cestovní kanceláře. Koncem června dostala sedmistránkovou odpověď, ze které vyplývá, že Akvila Travel považuje její reklamaci za neoprávněnou. Například v případě pláže úpravy provádělo město – cestovní kancelář tak toto nemohla nijak ovlivnit, ani s tím klienty předem seznámit. Navíc stroj čistil vždy jen určitou část pobřeží, oba tak podle zástupců kanceláře mohli jít o kousek dál, kde byla pláž čistá a přístupná. Akvila Travel neuznala ani reklamaci chybějícího minibaru. „V naší cestovní smlouvě je taková kolonka, zda klienti chtějí minibar – paní Hoffmannová tuto rubriku nevyplnila. Z tohoto důvodu neměla minibar na pokoji,“ uvedla ředitelka CK Akvila Travel Helena Počová. Jaroslava Hoffmannová požaduje po Akvila Travel vrácení padesáti procent z ceny zájezdu. To ale cestovní kancelář odmítá. Jako projev dobré vůle nabídla ženě pětiprocentní slevu na příští zájezd. S tím se ale seniorka nechce smířit. Na doporučení Asociace cestovních kanceláří se proto zřejmě obrátí na soud.

Výběr redakce

Aktuálně z rubriky Archiv

Válka na Blízkém východě minutu po minutě: říjen 2023

1. 12. 2023

Za smrt pacientky ve zlínské nemocnici může personál, konkrétního viníka ale policisté nenašli

Krajská nemocnice Tomáše Bati ve Zlíně pochybila při endoskopickém výkonu, po kterém jedna pacientka zemřela a jedna byla těžce zraněna. Podle policie selhal zdravotnický personál, když zaměnil sterilní látku za desinfekci. Konkrétního viníka se ale nepodařilo najít a kriminalisté tak případ odložili. Informovala o tom mluvčí zlínské policie Monika Kozumplíková. Nemocnice je v současnosti vyšetřována také kvůli nákaze pacientů a personálu salmonelózou – celkem onemocnělo 68 lidí.
16. 1. 2020

Před 30 lety se snídalo u Mitterranda. Husák musel počkat, přednost dostal Havel

Za tradiční prvenství Francoise Mitterranda bývá považován fakt, že se stal prvním socialistickým prezidentem v dějinách Francie. Výrazná osobnost evropské politiky 20. století má ovšem význam i pro dějiny české, potažmo československé – Mitterrand byl totiž prvním západním státníkem, který před rokem 1989 jednal s představiteli tuzemského disentu, a postavil je tak téměř na roveň Husákovy a Jakešovy nomenklatury.
9. 12. 2018

Ferdinand Peroutka. Muž střední cesty, kterou zavály dějiny

Novinář Ferdinand Peroutka, nejzvučnější hlas české názorové publicistiky 20. století a břitký kritik nacistické i komunistické totality, označil svého předchůdce Karla Havlíčka Borovského v dobrém slova smyslu za muže střední cesty. On sám jím byl také - jen mu ji zavály dějiny. Od jeho smrti právě uplynulo čtyřicet let.
25. 2. 2015Aktualizováno20. 4. 2018
Načítání...