Velké změny MHD Ostrava přežila, podle DPO bez nesnází

Ostrava – Nové jízdní řády ostravské městské hromadné dopravy naostro testuje první pracovní den. Nenastal kolaps, kterého se někteří cestující obávali, cesta do práce či školy pro ně však byla občas komplikovanější. Od neděle v Ostravě platí nové jízdní řády, které omezily provoz tramvají a autobusů, měsíc před změnou probíhala rozsáhlá kampaň, dopravní podnik informoval cestující ve vozidlech i na zastávkách.

O potřebě omezit provoz MHD rozhodl ostravský magistrát, protože letos dostává od státu méně peněz z daní. Žádost o příspěvek od Moravskoslezského kraje vyzněla naprázdno, město proto omezilo provoz MHD, především tramvají a autobusů – dopravní podnik musí ušetřit 70 milionů korun. „Změna se dotkla třetiny tramvajových linek a třetiny autobusových linek, trolejbusy zatím byly beze změn,“ upřesnil ředitel Dopravního podniku Ostrava Roman Kadlůčka. Dodal, že organizátor dopravy KODIS požadavek magistrátu současně využil k zásadní proměně sítě, která by měla být lépe přizpůsobena současné podobě města a rozložení rezidenčních a průmyslových oblastí.

Zaniklo celkem sedm linek, jedna tramvajová a šest autobusových. Cestující se tak již nedočkají tramvaje číslo 13 a autobusů 20, 25, 36, 60, 73 a 99. Současně vznikla nová autobusová linka 35 (Otakara Jeremiáše – Hrabová). Že se změna významně nedotkla trolejbusů, podle Romana Kadlůčky neznamená, že se tak nestane v budoucnu. Dopravní podnik a KODIS již připravují změny i pro ně, platit začnou v létě. „Bude spojena s prodloužením trolejbusových tratí na Novou Karolinu,“ upřesnil.

Symbolem změn je ovšem především tramvajová linka 9. Na rozdíl od linky 13, která zanikla, nadále jezdí, nikoli však v tradiční trase, která k ní patřila půl století. „Padesát let jezdila na bývalou Novou huť, v současné době Mittal. Protože v dnešní době devítka bude sloužit jako posilová linka k lince číslo 8 – a 4 bude sloužit na přímé napojení na Mittal – jedná se čistě jenom o změnu číslování,“ přiblížil ředitel DPO.

Podle informací, které dopravní podnik ráno nasbíral, nezpůsobila změna jízdních řádů platná od neděle v první pracovní den žádné větší zmatky. Kdo by si přesto nebyl jist, jak se dostane do svého cíle, může se obrátit na informátory DPO, kteří jsou na patnácti klíčových místech.

DPO: Přehled všech změn

NEJVĚTŠÍ ZMĚNY V TRAMVAJOVÉ DOPRAVĚ:

  • zrušená linka: 13
  • přetrasování: 4, 9, 11, 12

NEJVĚTŠÍ ZMĚNY V AUTOBUSOVÉ DOPRAVĚ:

  • zrušené linky: 20, 25, 36, 60, 73, 99
  • nová linka: 35
  • přečíslování: 82 na 92
  • změna trasy (prodloužení, zkrácení, přetrasování): 22, 24, 29, 38, 45, 47, 48, 50, 57

Výběr redakce

Aktuálně z rubriky Archiv

Válka na Blízkém východě minutu po minutě: říjen 2023

1. 12. 2023

Za smrt pacientky ve zlínské nemocnici může personál, konkrétního viníka ale policisté nenašli

Krajská nemocnice Tomáše Bati ve Zlíně pochybila při endoskopickém výkonu, po kterém jedna pacientka zemřela a jedna byla těžce zraněna. Podle policie selhal zdravotnický personál, když zaměnil sterilní látku za desinfekci. Konkrétního viníka se ale nepodařilo najít a kriminalisté tak případ odložili. Informovala o tom mluvčí zlínské policie Monika Kozumplíková. Nemocnice je v současnosti vyšetřována také kvůli nákaze pacientů a personálu salmonelózou – celkem onemocnělo 68 lidí.
16. 1. 2020

Před 30 lety se snídalo u Mitterranda. Husák musel počkat, přednost dostal Havel

Za tradiční prvenství Francoise Mitterranda bývá považován fakt, že se stal prvním socialistickým prezidentem v dějinách Francie. Výrazná osobnost evropské politiky 20. století má ovšem význam i pro dějiny české, potažmo československé – Mitterrand byl totiž prvním západním státníkem, který před rokem 1989 jednal s představiteli tuzemského disentu, a postavil je tak téměř na roveň Husákovy a Jakešovy nomenklatury.
9. 12. 2018

Ferdinand Peroutka. Muž střední cesty, kterou zavály dějiny

Novinář Ferdinand Peroutka, nejzvučnější hlas české názorové publicistiky 20. století a břitký kritik nacistické i komunistické totality, označil svého předchůdce Karla Havlíčka Borovského v dobrém slova smyslu za muže střední cesty. On sám jím byl také - jen mu ji zavály dějiny. Od jeho smrti právě uplynulo čtyřicet let.
25. 2. 2015Aktualizováno20. 4. 2018
Načítání...