Petřvald trpí kvůli chybějícímu mostu náporem aut

Petřvald – Kvůli nedávné nehodě kamionu museli silničáři neplánovaně zbourat most na vytížené komunikaci z Ostravy do Příboru. Až do konce roku musí motoristé počítat s objížďkami přes okolní obce. O demolici rozhodl statik. Zvýšené náklady bude Ředitelství silnic a dálnic požadovat ze zákonného ručení provozovatele kamionu.

Petřvaldem na Novojičínsku už od soboty projíždějí tisíce automobilů denně. Objížďka stavby mostu na silnici první třídy přidělává místním vrásky na čele. „Tuto komunikaci přecházejí děti ze školy, což je nebezpečné. A samozřejmě je to nebezpečné i pro ostatní občany, protože ta silnice je opravdu hodně zatížená provozem,“ stěžuje si starosta Petřvaldu Zdeněk Pexa.

Příčinou problémů je most na hlavní silnici mezi Ostravou a Příborem, který se měl původně rekonstruovat po polovinách se zachováním provozu. Čáru přes rozpočet ale před dvěma týdny udělala nehoda kamionu. Nákladní souprava narazila v noci na pondělí 3. října do právě opravované části mostu. Řidič utrpěl těžké zranění, podle policistů jel příliš rychle. Nehoda navíc způsobila ekologickou havárii, z kamionu vyteklo 900 litrů nafty. Tehdy ale ještě nikdo netušil, že následky budou mnohem větší. Minulý týden most prohlédl statik a jeho verdikt byl jednoznačný – bude se bourat.

„Při nehodě došlo k poškození dvou čelních nosníků a byla tím narušena statika mostu. Bylo nutno částečně jej zdemolovat a nyní se bude stavět nová vodorovná konstrukce mostu,“ řekla mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Nina Ledvinová. Nákladní doprava je teď v obou směrech vedena přes dálnici D1, osobní automobily mohou projíždět z Ostravy přes obec Petřvald, v opačném směru přes obec Brušperk.

Oprava původního mostu měla stát pět milionů korun. Demolice a výstavba nového bude dvakrát dražší. Ředitelství silnic a dálnic ujišťuje, že stát zvýšené náklady platit nebude. „Úhradu rozdílu budeme požadovat po pojišťovně v rámci zákonného ručení vozidla, které způsobilo škodu,“ potvrdila Nina Ledvinová. Nový most má být aspoň provizorně zprůjezdněn už na přelomu roku. Definitivní dokončení se plánuje na jaro.

2 minuty
Reportáž Michala Poláška
Zdroj: ČT24

Výběr redakce

Aktuálně z rubriky Archiv

Válka na Blízkém východě minutu po minutě: říjen 2023

1. 12. 2023

Za smrt pacientky ve zlínské nemocnici může personál, konkrétního viníka ale policisté nenašli

Krajská nemocnice Tomáše Bati ve Zlíně pochybila při endoskopickém výkonu, po kterém jedna pacientka zemřela a jedna byla těžce zraněna. Podle policie selhal zdravotnický personál, když zaměnil sterilní látku za desinfekci. Konkrétního viníka se ale nepodařilo najít a kriminalisté tak případ odložili. Informovala o tom mluvčí zlínské policie Monika Kozumplíková. Nemocnice je v současnosti vyšetřována také kvůli nákaze pacientů a personálu salmonelózou – celkem onemocnělo 68 lidí.
16. 1. 2020

Před 30 lety se snídalo u Mitterranda. Husák musel počkat, přednost dostal Havel

Za tradiční prvenství Francoise Mitterranda bývá považován fakt, že se stal prvním socialistickým prezidentem v dějinách Francie. Výrazná osobnost evropské politiky 20. století má ovšem význam i pro dějiny české, potažmo československé – Mitterrand byl totiž prvním západním státníkem, který před rokem 1989 jednal s představiteli tuzemského disentu, a postavil je tak téměř na roveň Husákovy a Jakešovy nomenklatury.
9. 12. 2018

Ferdinand Peroutka. Muž střední cesty, kterou zavály dějiny

Novinář Ferdinand Peroutka, nejzvučnější hlas české názorové publicistiky 20. století a břitký kritik nacistické i komunistické totality, označil svého předchůdce Karla Havlíčka Borovského v dobrém slova smyslu za muže střední cesty. On sám jím byl také - jen mu ji zavály dějiny. Od jeho smrti právě uplynulo čtyřicet let.
25. 2. 2015Aktualizováno20. 4. 2018
Načítání...