Ostravské trolejbusy se ve světě neztratí, i když mají nového výrobce

Ostrava - Ostravský dopravní podnik už nebude vyrábět tramvaje a trolejbusy jako dosud. Tuto komerční činnost převede do jiné firmy, která bude jeho dceřinou společností. Rozhodlo o tom město. Zisk z  výroby ale bude nadále sloužit ke zlepšení služeb ve veřejné dopravě. Jak se nová firma bude jmenovat, zatím dopravní podnik prozradit nechce. Vzniknout by měla 1. ledna 2011. Časem by město chtělo získat strategického partnera, který by výrobu tramvají a trolejbusů v Ostravě ještě rozšířil.

Ostravské trolejbusy budou vozit cestující v italské Bologni. Dopravní podnik jich tam dodá celkem deset. Na rozdíl od těch, co jezdí v Ostravě, ale budou mít klimatizaci nejen u řidiče. Trolejbusy a tramvaje vyrobené v moravskoslezské metropoli se už dostaly do Rakouska, Švýcarska, pobaltských zemí i Spojených států amerických. S tím ale musí dopravní podnik skončit. Založí dceřinou firmu a výrobu na ni převede. „Z hlediska toho, že tady máme výrobní aktivity v tak velké míře, myslím si, že je vhodné založit dceřinou společnost, která umožní další rozvoj,“ tvrdí ředitel Dopravního podniku Ostrava František Kořínek.

Firma vlastněná městem, která provozuje veřejnou dopravu a dostává na ni dotace, nesmí mít podle evropské legislativy zároveň komerční aktivity, jako je právě výroba tramvají a trolejbusů. „My jsme nechali udělat audit, který ukázal, že v zásadě je tam všechno v pořádku, že výroba je přínosem pro dopravní podnik,“ uvedl primátor Ostravy Petr Kajnar.

Výroba vynáší dopravnímu podniku ročně v průměru 20 milionů korun. Tyto peníze by měl mít k dispozici i po vzniku nové společnosti. Bude totiž jejím stoprocentním vlastníkem. „Po založení dceřiné společnosti přejde z dopravního podniku, který má dnes 2 400 zaměstnanců, 280 lidí do této nové společnosti. Co se týče snižování stavů a propouštění, tady nic takového nehrozí,“ uklidnil zaměstnance ředitel František Kořínek.

  • Trolejbusy z dílny ostravského dopravního podniku autor: ČT24, zdroj: ČT24 http://img2.ct24.cz/cache/140x78/article/18/1784/178347.jpg
  • Trolejbusy z dílny ostravského dopravního podniku autor: ČT24, zdroj: ČT24 http://img2.ct24.cz/cache/140x78/article/18/1784/178348.jpg

Výběr redakce

Aktuálně z rubriky Archiv

Válka na Blízkém východě minutu po minutě: říjen 2023

1. 12. 2023

Za smrt pacientky ve zlínské nemocnici může personál, konkrétního viníka ale policisté nenašli

Krajská nemocnice Tomáše Bati ve Zlíně pochybila při endoskopickém výkonu, po kterém jedna pacientka zemřela a jedna byla těžce zraněna. Podle policie selhal zdravotnický personál, když zaměnil sterilní látku za desinfekci. Konkrétního viníka se ale nepodařilo najít a kriminalisté tak případ odložili. Informovala o tom mluvčí zlínské policie Monika Kozumplíková. Nemocnice je v současnosti vyšetřována také kvůli nákaze pacientů a personálu salmonelózou – celkem onemocnělo 68 lidí.
16. 1. 2020

Před 30 lety se snídalo u Mitterranda. Husák musel počkat, přednost dostal Havel

Za tradiční prvenství Francoise Mitterranda bývá považován fakt, že se stal prvním socialistickým prezidentem v dějinách Francie. Výrazná osobnost evropské politiky 20. století má ovšem význam i pro dějiny české, potažmo československé – Mitterrand byl totiž prvním západním státníkem, který před rokem 1989 jednal s představiteli tuzemského disentu, a postavil je tak téměř na roveň Husákovy a Jakešovy nomenklatury.
9. 12. 2018

Ferdinand Peroutka. Muž střední cesty, kterou zavály dějiny

Novinář Ferdinand Peroutka, nejzvučnější hlas české názorové publicistiky 20. století a břitký kritik nacistické i komunistické totality, označil svého předchůdce Karla Havlíčka Borovského v dobrém slova smyslu za muže střední cesty. On sám jím byl také - jen mu ji zavály dějiny. Od jeho smrti právě uplynulo čtyřicet let.
25. 2. 2015Aktualizováno20. 4. 2018
Načítání...