Nebezpečnou křižovatku v Olomouci nahradil kruhový objezd

Olomouc - Zase o něco bezpečnější je hlavní tah z Olomouce na Ostravu. Frekventovanou křižovatku ulic Lipenská a Hamerská na okraji Olomouce, kde se v minulosti stala řada tragických dopravních nehod, nahradil kruhový objezd. Jeho stavba si vyžádala zhruba čtyřiadvacet milionů korun. Bezpečnější je teď celé místo také pro pěší a cyklisty. Těm slouží nová společná stezka.

Křižovatka v Lipenské ulici - podle řidičů i dopravních expertů jedno z nejnebezpečnějších míst v Olomouci. Široký a rovný úsek silnice totiž svádí k sešlápnutí plynového pedálu. Pomníčky podél cesty jsou smutným dokladem toho, kolik životů už tady zbytečně vyhaslo. „Široká komunikace, relativní přehlednost s tím, že z bočních cest vyjížděla vozidla, která nedosahovala patřičné rychlosti,“ zdůvodňuje vysokou nehodovost na tomto úseku vedoucí odboru dopravní policie Pavel Novák.

Křižovatka navíc byla pro mnohé motoristy pořádným oříškem. Pokud totiž chtěli od městské části Holice a Bystrovan projet rovně nebo odbočit doleva, museli překonat čtyři jízdní pruhy. A to jim někdy na tak frekventované silnici zabralo i desítky minut. O tom, jak nebezpečnou dopravní situaci řešit, se v Olomouci mluvilo léta, varianty byly různé – třeba semafory, nebo středové ostrůvky. „Dlouze jsme řešili tu koncepci samotné křižovatky a myslíme si, že právě řešení okružní křižovatky je nejlepší,“ uvedl vedoucí odboru koncepce a rozvoje olomouckého magistrátu Radek Dosoudil.

„Dopravu, která jezdila původně ve čtyřech pruzích, jsme byli nuceni přesměrovávat podle etap výstavby tak, abychom byli schopni stavět a doprava, která tímto místem protéká, byla co nejméně omezena,“ popisuje náročnost koordinace celého projektu ředitel stavební firmy Ján Špaňo. První auta projela po novém kruhovém objezdu ve středu. „Pro nás to znamená hlavně odstranění jednoho nehodového úseku, který byl na této komunikaci, pak taky zlepšení provozu a vyšší komfort jízdy pro řidiče,“ tvrdí ředitel olomoucké pobočky Ředitelství silnic a dálnic ČR Petr Faltýnek. A bezpečněji se mohou cítit i pěší a cyklisté, ty totiž dříve nebezpečným úsekem provede společná stezka.

  • Místo častých dopravních nehod - archiv autor: ČT24, zdroj: ČT24 http://img2.ct24.cz/cache/140x78/article/21/2058/205745.jpg
  • Nový kruhový objezd autor: ČT24, zdroj: ČT24 http://img2.ct24.cz/cache/140x78/article/21/2058/205746.jpg

Výběr redakce

Aktuálně z rubriky Archiv

Válka na Blízkém východě minutu po minutě: říjen 2023

1. 12. 2023

Za smrt pacientky ve zlínské nemocnici může personál, konkrétního viníka ale policisté nenašli

Krajská nemocnice Tomáše Bati ve Zlíně pochybila při endoskopickém výkonu, po kterém jedna pacientka zemřela a jedna byla těžce zraněna. Podle policie selhal zdravotnický personál, když zaměnil sterilní látku za desinfekci. Konkrétního viníka se ale nepodařilo najít a kriminalisté tak případ odložili. Informovala o tom mluvčí zlínské policie Monika Kozumplíková. Nemocnice je v současnosti vyšetřována také kvůli nákaze pacientů a personálu salmonelózou – celkem onemocnělo 68 lidí.
16. 1. 2020

Před 30 lety se snídalo u Mitterranda. Husák musel počkat, přednost dostal Havel

Za tradiční prvenství Francoise Mitterranda bývá považován fakt, že se stal prvním socialistickým prezidentem v dějinách Francie. Výrazná osobnost evropské politiky 20. století má ovšem význam i pro dějiny české, potažmo československé – Mitterrand byl totiž prvním západním státníkem, který před rokem 1989 jednal s představiteli tuzemského disentu, a postavil je tak téměř na roveň Husákovy a Jakešovy nomenklatury.
9. 12. 2018

Ferdinand Peroutka. Muž střední cesty, kterou zavály dějiny

Novinář Ferdinand Peroutka, nejzvučnější hlas české názorové publicistiky 20. století a břitký kritik nacistické i komunistické totality, označil svého předchůdce Karla Havlíčka Borovského v dobrém slova smyslu za muže střední cesty. On sám jím byl také - jen mu ji zavály dějiny. Od jeho smrti právě uplynulo čtyřicet let.
25. 2. 2015Aktualizováno20. 4. 2018
Načítání...