Na letišti není dostatek parkovacích míst, lidé odstavují auta na trávě

Brno – Dlouhé a často marné hledání volného parkovacího místa čeká v létě na turisty, kteří chtějí na letišti v Brně-Tuřanech zaparkovat svoje auto. Kapacita přibližně 360 míst letišti už dávno nestačí, a tak je naplánováno rozšíření parkoviště. Tuto sezónu se turisté ještě musí obrnit trpělivostí.

Po vjezdu do areálu letiště čeká řidiče několik dlouhých minut, které stráví hledáním volného místa na zaparkování. Kdo místo nenajde, nezbývá mu než auto nechat na travnaté ploše. „Minimálně deset minut jsme hledali parkovací místo a nenašli jsme jinde než na trávě. Kdyby zapršelo, tak by to bylo špatné,“ řekl turista, který spěchal do odletové haly.

„Hlavně na začátku sezóny a ve svátky, kdy je trochu větší nápor, využíváme dočasné parkoviště. Už ale máme připravený projekt rozšíření parkoviště o 99 míst, což by mělo do budoucna pokrýt zájem cestujících,“ uvedl ředitel Letiště Brno Tomáš Plaček. Letiště už dokonce požádalo o stavební povolení, práce by mohly začít už v září.

1 minuta
NO COMMENT: Brněnské letiště bojuje s nedostatkem místa
Zdroj: ČT24

Letiště jen v červenci a srpnu odbaví přibližně 180 tisíc turistů

Do té doby majitelé tisíců aut, která denně areálem projedou, musí počítat s tím, že hledání místa jim zabere i patnáct minut. Důvod? V létě se zvyšuje počet pravidelných a charterových letů. Jen charterů je v hlavní sezóně, tedy od poloviny května do poloviny října, 60 týdně. „Denně vypravíme průměrně patnáct až dvacet letů, v létě měsíčně odbavíme devadesát tisíc lidí,“ popsal Plaček. Podle něj lidé také čím dál častěji využívají takzvané eurovíkendy, což také zvyšuje nápor na letiště.

O nových destinacích pro příští rok zatím vedení letiště nechce mluvit. O možnosti rozšířit nabídku Brna už ale jedná s několika dopravci. „Víme, že jsou destinace, které by byly úspěšné, protože se z nich dá létat do celého světa. Právě to Brnu chybí. Už jednáme s klasickými dopravci, kteří mají možnost vytvoření síťového efektu letu přes velké letiště,“ přál si Plaček. Propojení Brna se světem by mohla zajistit pravidelná linka do Paříže, Frankfurtu, Mnichova nebo například Amsterdamu.

Výběr redakce

Aktuálně z rubriky Archiv

Válka na Blízkém východě minutu po minutě: říjen 2023

1. 12. 2023

Za smrt pacientky ve zlínské nemocnici může personál, konkrétního viníka ale policisté nenašli

Krajská nemocnice Tomáše Bati ve Zlíně pochybila při endoskopickém výkonu, po kterém jedna pacientka zemřela a jedna byla těžce zraněna. Podle policie selhal zdravotnický personál, když zaměnil sterilní látku za desinfekci. Konkrétního viníka se ale nepodařilo najít a kriminalisté tak případ odložili. Informovala o tom mluvčí zlínské policie Monika Kozumplíková. Nemocnice je v současnosti vyšetřována také kvůli nákaze pacientů a personálu salmonelózou – celkem onemocnělo 68 lidí.
16. 1. 2020

Před 30 lety se snídalo u Mitterranda. Husák musel počkat, přednost dostal Havel

Za tradiční prvenství Francoise Mitterranda bývá považován fakt, že se stal prvním socialistickým prezidentem v dějinách Francie. Výrazná osobnost evropské politiky 20. století má ovšem význam i pro dějiny české, potažmo československé – Mitterrand byl totiž prvním západním státníkem, který před rokem 1989 jednal s představiteli tuzemského disentu, a postavil je tak téměř na roveň Husákovy a Jakešovy nomenklatury.
9. 12. 2018

Ferdinand Peroutka. Muž střední cesty, kterou zavály dějiny

Novinář Ferdinand Peroutka, nejzvučnější hlas české názorové publicistiky 20. století a břitký kritik nacistické i komunistické totality, označil svého předchůdce Karla Havlíčka Borovského v dobrém slova smyslu za muže střední cesty. On sám jím byl také - jen mu ji zavály dějiny. Od jeho smrti právě uplynulo čtyřicet let.
25. 2. 2015Aktualizováno20. 4. 2018
Načítání...