Skoro 10 milionů eur chce provozovatel lamanšského tunelu po francouzské a britské vládě. Jako kompenzaci za mimořádná bezpečnostní opatření. Přesto se o riskantní cestu do Británie dál pokouší na 100 uprchlíků denně. Nejmíň pět jich při tom od začátku července zemřelo, další si přivodili zranění.
Na anglický sen čeká v Calais na 5000 uprchlíků. Někteří to zkouší v náklaďácích už i v Belgii. Tamní dopravci si stěžují, že se černí pasažéři vloupávájí i do kamionů, co převážejí krmivo a zrní. „Přestavte si někoho, jak tam je deset, dvanáct hodin. Když to pak řidič vyloží v Anglii, tak už je obsah znehodnocený,“ tvrdí Eric Mattheeuws, belgický nákladní dopravce.
Nechtěné migranty na „palubě“ zažívaji i šoféři tuzemských kamionů
Bohatší o tuto zkušenost, ale chudší o peníze se vrátil z Velké Británie řidič Miloš Husák. Když čekal na vlak v Calais, do vozu mu skočili tři afričtí mladíci. „Ani rentgen je nenašel, odhalil je až pes na anglické straně v Calais, což už se počítá jako v Anglii,“ dodal Husák.
Britské úřady potrestaly řidiče pokutou 460 tisíc korun. Zaplatila ji firma. S odvoláním proti penalizaci nicméně neuspěla.

Český řidič převezl nevědomky v Calais tři Afričany
„Česká debata o (ne)přijímání uprchlíků a ekonomických migrantů by měla mít jisté cíle a mantinely. Pokud tomu tak nebude, bude nejen bezbřehá a bezpředmětná, ale nebezpečná i nám samotným,“ píše ve svém aktuálním blogu na webu ČT bezpečnostně-politický analytik Jan Kužvart.