„Z části cyklostezky bude úsek pro inline bruslení, uvažujeme o zřízení přívozu mezi rázovskou a roudenskou stranou. Ten bude vozit turisty po Hartě od Nové Pláně až po Leskovec,“ rozvíjí svou představu místostarosta Bruntálu Vilém Urbiš.
Podnikatelé v turistice ale optimismus představitelů měst a obcí tolik nesdílejí. Okolí Slezské Harty totiž podle nich není na turistický ruch připraveno. V mnoha obcích chybí infrastruktura. Problém představuje i doprava turistů. „Jeseníky jsou trochu odstrčené od centra Moravskoslezského kraje, chybí tady cesty, infrastruktura, dostupnost. Podnikatelé v pohostinství to tady mají o hodně těžší než podnikatelé v Beskydech, kteří jsou blízko Ostravy, kde je průmysl a kapitál,“ myslí si Zdeněk Kopka ze Sdružení podnikatelů v pohostinství, stravovacích a ubytovacích službách – Unihost.
Pokud by se vize Slezské Harty jako turistické perly Podjesenicka naplnila, přišla by jen v prvních deseti letech až na deset miliard korun. Na financování by se měly podílet všechny zúčastněné subjekty. „Z hlediska ubytování a poskytování služeb tohoto charakteru musí sehrát významnou roli soukromý kapitál. Bez něj to nepůjde. Obecní nebo státní peníze budou hrát roli při financování těchto rozvojových programů a obce pomohou podnikatelům a různým aktivitám, aby to mohlo být zrealizováno,“ předpokládá místostarosta Vilém Urbiš.
Velká část peněz potřebných k rozvoji Slezské Harty by navíc měla přijít z Evropské unie.