Vysočina se potýká s nezájmem turistů

Vysočina – Meziročně opět klesl počet turistů na Vysočině. Podařilo se ale získat desítky milionů korun z Evropské unie, které pomohou s propagací kraje v sousedních regionech i v zahraničí. Na propagaci turistiky na Vysočině EU poskytla už dříve bezmála 20 milionů korun a teď rozhodla o přidělení dalších 15 milionů.

Peníze z EU mají sloužit hlavně k lepší propagaci pamětihodností a turistických atrakcí. Ředitel příspěvkové organizace Vysočina Tourism Tomáš Čihák informoval, že proběhne kampaň, která se objeví v síti multikin, rozhlase, na internetu i v médiích. Krajský radní Tomáš Škaryd (ČSSD) upřesnil, že zaměření bude převážně na tuzemské turisty.

Vysočina se spolu s Ústeckým a Pardubickým krajem drží na posledních příčkách ve statistice návštěvnosti krajů. Chybí tu lázně, velké ubytovací kapacity nebo horská střediska, kde lidé tráví i několikatýdenní pobyty. Mediální kampaň hrazená z evropských peněz bude proto upozorňovat na jiné možnosti. „Nabízíme čistou krásnou přírodu, máme tady tři památky Unesco. Kraj je vhodný pro klidnou domácí rodinnou dovolenou,“ upřesnil Tomáš Škaryd.

Reportáž Radovana Daňka (zdroj: ČT24)

Díky evropské dotaci vyšly také nové turistické mapy nebo průvodcovské brožury. Pořádat se budou kostýmované prohlídky na hradech a zámcích a místní podnikatelé mají být motivováni k tomu, aby rekreantům nabízeli zajímavé vícedenní pobyty. Rozhlasové a televizní spoty už se natáčejí a také katalog turistických možností se má objevit v nejbližších měsících.