Nejdřív musí jít cestující do hlavní budovy pro jízdenku, pak zase ven, obejít budovu zprava, teprve potom do podchodu a na nástupiště, odkud odjíždí vlak. Pro některé cestující je to nemalé zdržení, se kterým dopředu nepočítali. Mluvčí Českých drah vzkazuje cestujícím, aby teď chodili na nádraží raději dřív. První nástupiště i jeden z podchodů chtějí dráhy zprovoznit od 24. května. Oprava prvního nástupiště je součástí celkové rekonstrukce železničního uzlu Přerov. Ostatní nástupiště byly opraveny už v minulých letech.
Přerovské nádraží se modernizuje už čtyři roky, kompletně hotové by mělo být v lednu 2014. Je to vůbec první rekonstrukce tohoto železničního uzlu, vlaky tam přitom poprvé projely v roce 1841. „Rekonstrukci děláme tak, aby byl zachován historický ráz nádraží,“ uvedl Karel Janků ze Správy železniční a dopravní cesty.
Přerovské nádraží denně odbaví kolem tří stovek vlaků. Je to jeden z nejvytíženějších uzlů v Česku. Spoje odtamtud vyráží do čtyř směrů - na Bohumín, Olomouc, Břeclav a Brno. Karel Janků zdůraznil, že v plánu je také přebudovat zatím jednokolejný úsek mezi Brnem a Přerovem na dvokolejný. Celá rekonstrukce vyjde na téměř pět miliard korun, více než polovinu zaplatí Evropská unie.
