Rekonstrukce vlakového nádraží v Olomouci působí komplikace

Olomoucko – Velké komplikace zažívají v těchto dnech cestující ve vlacích na Olomoucku. Zrušené spoje, desítky minut čekání na zpožděné vlaky a k tomu neúplné informace o jejich příjezdech a odjezdech – tak to každý den vypadá na nádražích nejen v Olomouci, ale třeba i v Přerově. V rámci modernizace olomouckého vlakového nádraží, které bylo zahájeno v letos říjnu, totiž železničáři tento týden odpojili zabezpečovací zařízení mezi Olomoucí a Přerovem a musí je obsluhovat ručně.

Stovky cestujících na trati mezi Přerovem a Olomoucí čekají netrpělivě před informačními tabulemi a sledují naskakující minuty zpoždění. Také informační kanceláře obléhají nespokojení lidé, někteří žádají vrácení jízdného. Příčinou všech stížností je zabezpečovací zařízení olomoucké stanice. Železničáři ho nyní museli odstavit a obsluhují jej ručně. „Výhybky musí být odemčeny dozorcem a výpravčí musí postavit správnou jízdní cestu. Pak musí být opět zamčeny a zavěšeny na tabule pro zavěšování hlavních klíčů. Je to časově náročnější, ale je to nezbytné,“ vysvětluje náměstkyně přednosty ČD Olomouc Liběna Večeřová.

Reportáž Lenky Kratochvílové (zdroj: ČT24)

Cestující ale zažívají na olomouckém vlakovém nádraží více komplikací. Z informačních tabulí totiž nezjistí, z které koleje jejich vlak odjíždí. Podle ředitele rekonstrukce olomouckého nádraží je to kvůli výstavbě pátého nástupiště.

Rekonstrukce olomouckého nádraží má stát téměř dvě miliardy korun. Během tří let by měli dělníci vybudovat nové koleje, opravit zdevastovaný podchod a všechna nástupiště. 

Vydáno pod