TÉMA

DVTV

Rezervoár možných hostů nevysychá, říká Veselovský. Chtěl by Zemana, Babiše nebo vedení SPD

Jeho první rozhovor prý moc dobrý nebyl. Teď jich má na kontě tisíce a plánuje v nich pokračovat. „Zůstaneme u rozhovorů, protože to umíme,“ říká v podcastu spoluvlastník a moderátor DVTV Martin Veselovský. Internetová televize se nedávno osamostatnila a v budoucnu by mělo být možné naladit ji přímo na televizních obrazovkách. Opustit zázemí velkého mediálního domu bylo podle Veselovského dobrodružství. Nedostatek ho nemá ani v soukromém životě. Jednou třeba při paraglidingu přistál na drátech vysokého napětí a odpojil od proudu italskou vesnici.
22. 2. 2023|

Čtenář potřebuje důvod, proč má platit tady, a ne u konkurence, říká k výhodám pro předplatitele analytik Rožánek

Pandemie koronaviru urychlila to, o co se česká média snaží už dávno – dostávat za zveřejněný obsah na internetu zaplaceno. Každý vydavatel láká na předplatné jinak. Někomu stačí exkluzivní materiály, jinému třeba lahev vína. Server iDnes.cz teď přišel s nabídkou, kterou český trh doposud neznal – platícím čtenářům nabízí lepší přístup ke zdravotní péči. Je to etické? A jak se vůbec českým médiím daří za své texty na internetu vybírat peníze? Newsroom ČT24 se na to ptal mediálního analytika Filipa Rožánka.
9. 12. 2020|
Rozhovor Newsroomu

„Placeným obsahem se vzdáváte masového dosahu. To nechceme,“ říká Veselovský z DVTV

Na jaře, především v době nouzového stavu, to zažila téměř všechna česká média. Lidé hltali zpravodajství, cena reklamy ale spadla na minimum. Peníze z inzerce brzo začaly chybět také internetové televizi DVTV. Redakce v čele s Martinem Veselovským a Danielou Drtinovou se proto rozhodla peníze získat jinak. V crowdfundingové kampani se jim podařilo vybrat rekordní částku, téměř 10 milionů korun. Je to cesta i do budoucna? „Možná budeme těmi, kdo by to mohl prokopnout. To se uvidí,“ říká Martin Veselovský. Aktuální finanční situaci českých komerčních médií se věnoval nedělní Newsroom ČT24.
8. 9. 2020|
Newsroom ČT24

Médiím během koronakrize vzrostla sledovanost. Redakce ale musely peníze místo inzerce hledat jinde

Na jedné straně masivní zájem o aktuální informace, na té druhé obrovský propad v příjmech - paradox, na který komerční média narážejí od začátku vypuknutí koronavirové pandemie. České mediální domy přišly až o čtyřicet procent výdělku z inzerce. Firmy, jež si reklamu v médiích platí, totiž kvůli opatřením omezily nebo zastavily výrobu, a přišly tak o peníze. Koho nová situace zasáhla nejvíc a jak krizi ustát, zjišťoval první zářijový Newsroom ČT24.
6. 9. 2020|
Newsroom ČT24

Veselovský, Bosák, Horký a spol. Novinářské hvězdy českého Twitteru. Jaké byly jejich první tweety?

Podle odhadů je v Česku až dva a půl tisíce novinářů a novinářek. Každý čtvrtý je aktivní na Twitteru. Berou ho jako nejrychlejší zdroj informací. Některé redakce navíc tweetování i vyžadují. Není se čemu divit, nejpopulárnější novinářské účty mají přes 260 tisíc sledujících. Které to jsou? Jak a proč jejich majitelé na sociální síti začínali? A může bez ní dnes novinář ještě vůbec fungovat? Tématu se věnuje nedělní vydání pořadu Newsroom ČT24.
13. 1. 2019|
Načítání...