TÉMA

Black Friday

Vánoce nebudou tak štědré jako loni, ukazuje průzkum. V kurzu jsou dárky z druhé ruky

Vánoce českých domácností budou letos skromnější než loni. Lidé za dárky, výzdobu a jídlo plánují podle průzkumu České bankovní asociace utratit zhruba dvanáct tisíc korun, o 1500 méně něž minulý rok. Zároveň také stoupá obliba dárků z druhé ruky – například knih či elektroniky.
3. 12. 2023|

Drahé Česko: Na co má spotřebitel nárok při nákupu i po něm

S první adventní nedělí se pro obchodníky rozbíhá nejrušnější období v roce, které vyvrcholí za čtyři týdny. Zároveň se ke svému závěru chýlila slevová akce Black Friday. Tento díl pořadu Drahé Česko se proto věnoval nákupům, slevám a reklamacím. O nekalých obchodních praktikách a na co si dát při nakupování pozor mluvili například právnička Sdružení obrany spotřebitelů – Asociace Alena Máčová či Karolína Kropíková z advokátní kanceláře eLegal.
27. 11. 2022|

Černý pátek přilákal lidi do obchodů. Není ale sleva jako sleva

Některé obchody v pátek nabízely zboží i s víc než padesátiprocentní slevou. Tržby se podle odhadů oproti loňsku zvýší až o třetinu. Zákazníci by ale při nákupu měli být opatrní a ceny porovnávat třeba s nabídkou konkurence.
25. 11. 2022|

Drahé Česko: Co je to Black Friday?

Co je to slevová akce Black Friday? Jak dlouho trvá? Na co by si měli zákazníci při těchto akcích dávat pozor? Téma v pořadu Drahé Česko rozebrala PR manažerka a mluvčí Alza.cz Daniela Chovancová.
25. 11. 2022|

Black Friday střídá Giving Tuesday. Den, kdy se místo nakupování pomáhá potřebným

Na úterý připadá celosvětový den štědrosti známý jako Giving Tuesday, česky Dárcovské úterý. To přichází tradičně po nákupním Black Friday a snaží se připomenout, že by lidé kromě předvánočního utrácení měli myslet i na charitu. V Česku se k Dárcovskému úterý mohou lidé připojit od roku 2016, od té doby se vybralo už 180 milionů korun. Částka je navíc každým rokem vyšší.
30. 11. 2021|

Vrcholí nákupní slevová kampaň Black Friday, stoupají také počty přepravovaných balíků

Nákupní slevová akce Black Friday přilákala do kamenných obchodů i na výdejní místa e-shopů a dopravců tisíce zákazníků. Slevové kampaně jsou letos výjimečně dlouhé. Někteří obchodníci je vztáhli i na celý měsíc. Kvůli výpadkům u dodavatelů je ale některé zboží hůř dostupné, hlavně elektronika. Lidé využívají slevové akce především k nákupu vánočních dárků. Pospíchají i kvůli zhoršující se epidemické situaci.
26. 11. 2021|

Největší zájem byl při Black Friday o hračky a elektroniku. E-shopům prudce rostly tržby

Tuzemským e-shopům vzrostly během uplynulé slevové akce Black Friday tržby oproti loňsku v průměru o 42 procent, oproti letošními dennímu průměru pak až o 134 procent. Nejvíce rostl zájem o prodej hraček či elektroniky. Nápor na servery internetových obchodů se pak zvýšil zhruba dvojnásobně.
30. 11. 2020Aktualizováno30. 11. 2020, 16:48|

Američané slaví Díkůvzdání ve stínu koronaviru. Lékaři se obávají nárůstu počtu nakažených

Spojené státy slaví Den díkůvzdání. Svátek s tradičními rodinnými návštěvami však lékaři kvůli hrozbě masivního šíření koronaviru dopředu označili za nejrizikovější událost roku. V amerických nemocnicích totiž v současnosti leží 90 tisíc lidí s covidem-19 a jen za středu tamní úřady nahlásily téměř 2300 obětí nemoci. Epidemiologové se proto obávají, co přinesou následující týdny.
26. 11. 2020Aktualizováno26. 11. 2020, 22:30|

Charita po „svátku nákupů“. Při Giving Tuesday lidé podpoří přes dvě stě dobročinných výzev

„Svátek nakupování“ Black Friday po pár dnech střídá hromadná charitativní akce Giving Tuesday. Lidé mohou v rámci kampaně podpořit desítky dobročinných projektů. V Česku se dá přispět třeba na minibus pro handicapované nebo na nový dům pro ženy bez domova. Ve Spojených státech letos charitativní organizace přišly s novými způsoby, jak oslovit více dárců. Využívají možnosti sociálních sítí, ale i bezkontaktní platby.
30. 11. 2019|