Na elektrokoloběžce smí od soboty ve Francii jezdit jen jeden člověk, nesmí za jízdy používat mobilní telefon či nosit sluchátka, nebo jezdit v protisměru. Na některých silnicích bude i po zavedení rychlostního limitu povolena větší rychlost, jezdci však na těchto komunikacích budou muset nosit helmy a reflexní vesty. Jízda na okreskách je zakázána úplně.
Za porušení nařízení hrozí pokuta 135 eur (3450 korun), v případě překročení povolené rychlosti však až 1500 eur (přes 38 tisíc korun).
Minulý víkend zemřel pětadvacetiletý mladík a mladá dívka utrpěla vážná zranění, když je v Bordeaux srazilo z koloběžky auto. Dalších pět lidí zemřelo již dříve po nehodách v Paříži a Remeši.
Na dně řeky
Vozítka, která jsou schopna dosáhnout rychlosti až 50 kilometrů v hodině, jsou mezi některými obyvateli francouzských měst stále populárnější. Řada lidí je využívá především ke kratším cestám do práce a pozitivně hodnotí jejich šetrnost k životnímu prostředí.
Řada občanů je ale nespokojena s tím, že někdy ohrožují rychlou a bezohlednou jízdou chodce a že koloběžky překážejí na chodnících. Situaci nepomohlo ani zavedení pokuty ve výši 35 eur (téměř 900 korun), která za nepovolené zaparkování koloběžky hrozí.
Někteří lidé v rozhořčení hází koloběžky do řek. V jihofrancouzském Lyonu vylovili potápěči v září za jediný den z řek Saôny a Rhôny 106 těchto vozítek. Ze Seiny v Paříži je pravidelně vyzvedává firma Lime, která je tam provozuje. Jen v Paříži je k dispozici na 15 tisíc koloběžek.
Praha
S podobnými reakcemi se setkávají elektrické koloběžky i v Praze. Policisté tam v pátek zahájili kontroly dodržování pravidel silničního provozu. Pokuty udělovali například za jízdu na chodníku. Jezdcům dávali také dýchnout a líznout, aby zjistili případnou přítomnost alkoholu či drog.