Vedení Brna si dalo za cíl přilákat do města o čtvrtinu víc turistů. V těchto dnech proto do ulic vyslalo průzkumníky, kteří zjišťují, odkud do moravské metropole návštěvníci jezdí, s jakým cílem a kdo vlastně jsou. Radnice má k dispozici data z uplynulých dvou let a na jejich základě tvoří marketingové kampaně pro zahraniční trh.
Brno chce nalákat víc turistů. Zjišťuje, kdo do města jezdí
Třeba pro tanečnici a fotografku Georginu Forstner z Německa Brno předčilo očekávání. „Město mě velmi překvapilo. Myslím, že je opravdu krásné, nabízí obrovská, velká prostranství. A je taky velmi čisté a plné světla,“ popsala.
Jako mladý dospělý člověk ze sousední země je typickou návštěvnicí města. Tato věková skupina společně se studenty a mladými rodinami Brno navštěvuje nejčastěji, právě na ně město cílilo třeba kampaní na sociálních sítích.
„V následujících letech se chceme soustředit i na takzvanou skupinu prázdné hnízdo. To jsou lidé, kterým v podstatě z domu už odešly děti,“ uvedla zastupitelka pro cestovní ruch Kristýna Černá (ODS).
Jihomoravská metropole láká i svou architekturou. Anton Polshov z Ruska se těšil například na místní kostely. „Taky jsme četli hodně o místní radnici. Byli jsme se na ni podívat a bylo to příjemné,“ svěřil se. Zamířil ale také na Špilberk. Právě ten chtějí turisté vidět nejčastěji. Zajímá je i centrum města, Petrov, přehrada anebo místní restaurace a bary.
Zlepšit by se mělo parkování a čistota města
Jako horší a slabé stránky Brna naopak turisté hodnotili možnost parkování, dopravu autem po městě a některým se nelíbila ani péče o pořádek na určitých místech. „Informovali jsme i městskou část Brno-střed a ta právě zvýšila úklidy v ulicích,“ řekla Černá.
I přes drobnější výtky se pět šestin návštěvníků chce do Brna vrátit. Podle Českého statistického úřadu v Brně loni aspoň jednu noc strávilo skoro 900 tisíc lidí, další přijeli na kratší výlet bez přespání. Za poslední tři roky počty stoupají.