Brno má opět tři pravidelné letecké linky. K Londýnu a Milánu přibyl Berlín

Společnost Ryanair zahájila novou pravidelnou linku z Brna do Berlína. Z brněnského letiště je v současné době možné cestovat ještě do Londýna a Milána. Jihomoravský kraj také jedná s dalšími leteckými společnostmi o obnovení linky do Mnichova.

Video Události v regionech (Brno)
video

Nová letecká linka Brno–Berlín

Zdroj: ČT24

Podle jihomoravského hejtmana Bohumila Šimka (ANO) je berlínská linka solidní náhradou za mnichovskou, aby lidé mohli létat z Německa dále. „Věřím, že se podaří dojednat i vznik dalších linek nejen pro podnikatele, ale i turisty nebo studenty,“ uvedl hejtman.

Linka do Berlína poletí vždy v úterý a v sobotu v odpoledních hodinách. Počet odletů z Brna během týdne se tak mimo turistickou sezonu zvýší na dvanáct. „Byli bychom rádi, abychom na berlínské lince ročně odbavili pětadvacet tisíc cestujících, což je zhruba pět procent všech, kteří letištěm projdou. Cena letenky se pohybuje od dvou set padesáti do patnácti set korun,“ řekl vedoucí přepravního provozu Radek Lang.

Šimek: Letišti by slušelo deset linek 

Letiště ročně odbavuje kolem půl milionu lidí. Do Londýna se létá denně, do Milána, respektive Bergama třikrát týdně. V letní sezoně z Brna létají také charterové lety do turistických destinací.

Hejtman Šimek věří, že se podaří obnovit i linku do Mnichova. „Kraj intenzivně jedná s Letištěm Brno a leteckými společnostmi, aby se podařilo obnovit linku do Mnichova,“ řekl. Podle něj by moravské metropoli slušelo deset linek, aby byla zajištěna návaznost na lety do dalších koutů světa.

Některé aerolinky krachují, další mají problém s letadly

Kontraktační setkání samospráv s dopravci se uskuteční 8. až 10. dubna v Hannoveru. „Uvidíme, jak to bude vypadat. Myslím, že mohou do Brna létat jak klasické aerolinky, tak nízkonákladové společnosti. Záleží, jak jim vycházejí byznys plány. Nicméně jednání jsou nyní složitá. Některé aerolinky krachují a další mají problémy s uzemněním letadel Boeing MAX,“ vysvětlil Bohumil Šimek. Reagoval tak mimo jiné na zákaz letů všech letadel Boeing typu 737 MAX. Firma je nepouští do provozu poté, co v březnu a loni v říjnu dva letouny tohoto typu havarovaly.

Přestože z Brna létají jen tři pravidelné linky, je na tom stále ze všech regionálních letišť v Česku nejlépe. Třetí největší české letiště v Ostravě se potýká naopak s útlumem.