Zelenou vlnou Břeclaví. Plynulý průjezd městem i po seřízení semaforů stále zpomalují kamiony

Dvouměsíční zkušební provoz za sebou mají nové semafory v Břeclavi. Během uplynulých šedesáti dní dodavatel upravoval jejich provoz podle podnětů obyvatel. Plynulé jízdě po hlavním tahu městem měla pomoci především zelená vlna. Ta ale podle některých řidičů zatím nefunguje stoprocentně.

Video Průjezd Břeclaví urychluje zelená vlna
video

Průjezd Břeclaví urychluje zelená vlna

Na prvním semaforu svítí zelená, stejně tak zelená barva září i na druhém a třetím. Šesti břeclavskými křižovatkami by proto měli řidiči projet za co nejkratší čas. „Jela jsem tudy minulý týden i dnes. Zdá se mi, že jízda plynulejší byla,“ řekla Darina Zborovská.

I když by zelená vlna měla zajistit rychlý průjezd napříč hlavním tahem, podle některých řidičů tomu tak není vždy. „Jezdím dost často do Poštorné tady z Břeclavi. Tak na třetí křižovatce už jsem zase na červené. Mám za to, že by to chtělo seřídit lépe,“ svěřil se Miroslav Křivánek.

Zelená na semaforech obchvat nenahradí 

Proti negativním připomínkám se město ohradilo tím, že jsou už všechny semafory po uplynutí zkušební doby seřízené správně. „Pokud je kapacita vozidel na silnici velká, žádné semafory nebudou nikdy problém řešit úplně dokonale,“ uvedl mluvčí Břeclavi Jiří Holobrádek.

Dlouhodobým problémem města je totiž množství kamionů, které městem projíždí. „Absence obchvatu je stále, takže to má samozřejmě vliv na průjezdnost Břeclaví,“ dodal Holobrádek.

Právě zbudování obchvatu se řeší desítky let, podle posledních informací Ředitelství silnic a dálnic je zahájení výstavby v plánu v roce 2024. Lepší průjezdnost Břeclaví tak město zatím řeší obnovou zastaralé světelné signalizace. Její rekonstrukce vyšla na necelých 12 milionů korun.