Silničáři opravili první část zvlněné dálnice D1 u Bohumína. Reklamace se táhnou přes deset let

Silničáři opravili první část zvlněné dálnice D1 u Bohumína (zdroj: ČT24)

Silničáři dokončili opravu první části zvlněné dálnice D1 u Bohumína. Práce byly součástí reklamačního řízení, které vede Ředitelství silnic a dálnic se stavebními firmami. Dělníci opravili povrch odpočívky Antošovice a na téměř pěti kilometrech dálnice.

Silničáři odstranili původní násyp, položili nové povrchy, přenastavili mostní závěry a postavit museli znovu i odpočívku. I ta se totiž vinou špatného materiálu vlnila. „Když se podíváte na levou stranu, tak vidíte, že je kompletně provedená oprava odpočívky parkoviště pro kamiony, kde byl vybrán kompletně násypový materiál a následně vybudovaná nová vozovka, ostrůvky, osvětlení osazeno zpátky. Vidíte, že už tady stojí kamiony, je bezproblémově využívaná a doufejme, že bude dále,“ popsal ředitel úseku kontroly kvality staveb Ředitelství silnic a dálnic Jiří Hlavatý.

Ve druhé polovině září se silničáři na pět dnů vrátí. Vymění ještě dvě betonové desky. Pak už bude doprava v daném úseku bez omezení. „Běží nám tady záruční doba na odstraněné vady, které zhotovitel odstranil, budeme je sledovat, jestli jsou trvalé,“ řekl Hlavatý.

ŘSD vyhrálo už 14 sporů o reklamace

Nerovnosti se na dálnici objevily hned po jejím dokončení před více než deseti lety. Ředitelství silnici a dálnic už vyhrálo od roku 2012 čtrnáct sporů o reklamace. „Na svém kontě máme více než tři sta padesát sedm milionů korun s tím, že na něm máme kromě peněz i práce, které byly na základě soudu provedeny. Ty práce, které tady byly v rámci reklamace provedeny, odhadujeme na více než sto milionů korun,“ spočítal mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl.

Technicky nevyhovují na D1 u Ostravy ještě dva úseky. Jejich oprava, co se rozsahu prací týče, bude ještě mnohem náročnější. „Na těch dalších úsecích máme vysoké násypy až šestnáct metrů. To znamená že bude nutné odtěžit celou výšku toho násypu,“ řekl Hlavatý.

Soud by měl rozhodnout v posledních dvou sporech do začátku příštího roku. Do jednoho, maximálně do dvou let, by tak mohli řidiči kolem Ostravy projíždět po rovné dálnici.