Správa železnic (SŽ) vybrala tvůrce projektu pro přípravu železniční trati mezi pražským letištěm a Kladnem. Za 27,3 milionu korun ho zpracuje společnost tvořená firmami SAGASTA, AFRY CZ a AF-Infrastructure AB. Na starosti budou mít zpracování záměru projektu a dokumentace pro stavební řízení. Stavba by měla začít v roce 2023 a skončit v roce 2025. Po celé trati mezi centrem Prahy a Kladnem by se pak mělo jezdit od roku 2028.
Správa železnic vybrala tvůrce projektu železnice z pražského letiště do Kladna
Čtyři kilometry dlouhá železnice by měla propojit Letiště Václava Havla s Jenčí a Kladnem. Letiště by tak mělo získat přímé napojení na největší město Středočeského kraje. SŽ přípravné práce koordinuje společně s letištěm, tak aby trať navazovala i na jeho rozvojové projekty.
Pro SŽ je však i nadále prioritou spojení letiště se stanicí Praha-Ruzyně, odkud budou vlaky pokračovat do centra Prahy. Součástí této části železnice bude i dopravní terminál Dlouhá Míle. Ten umožní propojení vlakové, autobusové a také tramvajové dopravy. Nabídne i parkovací stání pro dva tisíce aut.
Hotový je zatím jenom Negrelliho viadukt
Modernizace trati Praha–Kladno s připojením pražského letiště je rozdělena na osm úseků. V současnosti je z nich dokončený jediný Negrelliho viadukt.
U několika dalších úseků připravuje SŽ tendry na zhotovitele staveb. Jako první by měla letos v listopadu začít rekonstrukce trati z Kladna do Kladna-Ostrovce. Celá trať by pak podle odhadů měla stát kolem 40 miliard korun.