Praha již začne vykupovat pozemky, které budou potřeba pro budoucí dopravní terminál na Dlouhé míli poblíž Letiště Václava Havla. Město později pozemky poskytne Správě železnic, která na rozdíl od města pozemky vykupovat nemůže, dokud nezíská územní rozhodnutí. Vyplývá to z memoranda, které schválila pražská rada. Trať na letiště by měla vést do roku 2028.
Správa železnic zatím nemůže vykupovat pozemky pro terminál u letiště, udělá to za ni Praha
Na Dlouhé míli na západním okraji Prahy by měl po dokončení rekonstrukce železniční trati do Kladna a výstavbě odbočky na letiště stát terminál, kam se budou sjíždět vlaky, autobusy, tramvaje i osobní auta. Pozemky, na nichž má vzniknout, mají soukromé vlastníky.
„Je proto vhodné začít systematickou majetkoprávní přípravu – nákup pozemků pro výše uvedené záměry,“ stojí v dokumentu, který prošel pražskou radou. I když hlavním investorem terminálu má být Správa železnic, sama zatím pozemky vykupovat nemůže – to bude možné, až bude schváleno územní rozhodnutí.
Praha je proto podle memoranda začne vykupovat sama. Pokud správa územní rozhodnutí získá, prodá jí je. Kdyby ho nezískala, mohlo by je hlavní město využít alespoň ke stavbě plánované tramvajové trati. Město i státní organizace si od dohodnutého postupu slibují urychlení přípravy stavby.
V příštím roce plánuje Správa železnic začít modernizovat zastaralou železniční trať do Kladna, ze které zároveň vznikne odbočka k osobním terminálům Letiště Václava Havla. Na stavbu této trati by mělo dojít po roce 2024, správa počítá s dokončením v roce 2028. O rok později by měly být hotové i práce na přeložce stávající tratě v centru Prahy.
Na Dlouhé míli postaví Správa železnic nádraží s terminálem a také záchytné parkoviště P+R, které by mělo pojmout asi 950 aut. Praha počítá s tím, že přidá parkovací nástavbu s dalšími 1050 místy, zároveň bude financovat stavbu tramvajové tratě Dědinská – Terminál 3.