Místo metra jezdí z centra Prahy na Ládví tramvaje. Dopravní podnik opravuje zabezpečovací zařízení

V Praze nejezdí metro mezi stanicemi Florenc a Ládví. Dopravní podnik přerušil provoz na celý víkend, během kterého chce rekonstruovat staniční zabezpečovací zařízení ve stanici Nádraží Holešovice a vyměnit část pražců. Náhradou za metro jezdí tramvaje X-C, z Florence do Kobylis lze cestovat i linkami 3 a 24.

Metro ve stanici Nádraží Holešovice
Zdroj: ČTK Autor: Tereza Šandová

Výluka na lince C pražského metra potrvá celý víkend, tedy od zahájení provozu v sobotu do jeho ukončení v neděli. Elektronické zabezpečovací zařízení ve stanici Nádraží Holešovice je podle dopravního podniku nejstarší svého druhu – do podzemí se dostalo v roce 2002, před ním se v metru používala pouze reléová zabezpečovací zařízení. Nyní již potřebám podzemní dráhy nepostačuje.

„Neodpovídá současným požadavkům a potřebám provozu v pražském metru, a proto je potřebné ji zmodernizovat, upgradovat na novou verzi. S velkou nadsázkou lze v tomto případě udělat příměr k modernizaci hardware domácího počítače,“ uvedl vedoucí Sdělovací a zabezpečovací jednotky pražského dopravního podniku Milan Pecka.

Kvůli opravě ve stanici Nádraží Holešovice neobslouží metro ani dvě sousední stanice – Vltavskou a Kobylisy. Obě je s Florencí a s Ládvím spojuje náhradní tramvajová linka XC a jako náhrada metra slouží také tramvaje 3 a 24, které jezdí z Florence na Ládví přes Palmovku. Navíc dopravní podnik posílil autobusovou linku 140, která spojuje Palmovku a Letňany. Do Letňan ale metro z Ládví jezdí. 

Zabezpečovací zařízení rekonstruuje letos dopravní podnik i v dalších stanicích metra, chystá proto ještě několik výluk. O víkendu 13. a 14. března nebude jezdit metro A ze Skalky do konečné Depo Hostivař, o víkendu 12. a 13. června bude další výluka na trase C, tentokrát mezi stanicemi Ládví a Letňany. Náklady na modernizaci elektronického stavědla v jedné stanici činí přibližně dva miliony korun.