Krajský soud v Ostravě se odvolal také na nedávný rozsudek Nejvyššího soudu v Brně, který rozhodoval v podobném případu. Podle něj by nebylo v pořádku, kdyby byla podobná liniová stavba vymezena příliš úzce tak, jak by si zřejmě představovalo město Bohumín.
Vedení bohumínské radnice se podle redaktorky ČT Pavly Krůčkové zatím k rozhodnutí soudu nevyjádřilo, údajně se chce nejdříve poradit se svými právníky.
„Krajský úřad Moravskoslezského kraje rozhodnutí soudu vítá. Možnost propojit vysokorychlostní trať z Moravskoslezského kraje do Polska je pro rozvoj celého regionu velmi přínosná. V budoucnu to jistě ocení všichni obyvatelé regionu, včetně těch z Bohumína.“
Nikola Birklenová
Ještě větší hluk v Nové Vsi?
Hlavním argumentem města v tomto sporu bylo to, že 20 let byla v územním plánu města zaznamenána pouze jedna varianta pro stavbu vysokorychlostní trati. Kraj ale na návrh ministerstva dopravy zadal do projektu celkem pět variant.
Kvůli tomuto kroku však musí Bohumín blokovat pozemky na všech pěti možných trasách nové železnice a to podle vedení města brzdí další rozvoj Bohumína. Navíc hrozí, že jedna z těchto variant by se mohla dotknout místní části Nová Ves, kde už teď místním vadí i stávající železnice.
Účastníci řízení mohou proti rozhodnutí Krajského soudu v Ostravě podat kasační stížnost k Nejvyššímu soudu.