Přerovský magistrát začal bourat první tři domy, které stojí v cestě stavbě vnitřního průtahu městem, takzvaného průpichu. Silnici, která má výrazně zlepšit problematickou dopravní situaci ve městě, má ustoupit celkem pět budov. Samotný přerovský průpich, který bude měřit 800 metrů, by měl být hotový za tři roky. Stavba přijde na více než 150 milionů korun.
Začalo bourání domů, které stojí v cestě přerovskému „průpichu“. Podle kritiků jde ale o zbytečnou stavbu
Prvními stavbami, které půjdou k zemi, jsou domy číslo 47 a 49 v Komenského ulici a také dům s adresou Škodova 1. Následovat budou další dva domy v Kramářově ulici, kde bude takzvaný přerovský průpich končit a naváže na stávající komunikaci v ulici Tovární u autobusového nádraží.
Momentálně musí auta, která jedou po silnici v ulici Velké Novosady, odbočit na jejím konci doprava, nebo doleva. Díky demolici několika budov budou moci pokračovat rovně právě na nový průtah městem, který podle vedení města přinese zrychlení dopravy, řidičům se zkrátí jízda o zhruba 200 metrů a vyhnou se dvěma semaforům.
„Jde hlavně o zkapacitnění regionální a městské dopravy, aby se dostala přes město. Potom samozřejmě bude důležitý dálniční obchvat. Tyto dvě stavby spolu úzce souvisí,“ řekl přerovský radní pro dopravu Tomáš Navrátil (ANO).
Zbytečná stavba, tvrdí někteří Přerované
Podle některých obyvatel města je stavba takzvaného průpichu zbytečnou investicí. Tvrdí, že ztratí smysl ve chvíli, kdy bude dokončen poslední úsek dálnice D1 z Přerova do Říkovic. S tím ale vedení města nesouhlasí. „Bude to rychlejší, bude to komfortnější, nebudou se muset proplétat malými uličkami, ale pojedou po čtyřproudové cestě,“ argumentuje Navrátil.
Souhlasí s ním také ředitel olomouckého Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Martin Smolka a tvrdí, že Přerov je jedním z mála měst, která nemají žádný vnitřní průtah. ŘSD plánuje, že práce na průtahu městem by mohly začít na začátku příští stavební sezony.