Dva týdny válčí řidiči s modrými čarami v centru Brna. Infolinka je přetížená

5 minut
Čtrnáct dnů rezidentního parkování v Brně
Zdroj: ČT24

Už dva týdny fungují v Brně takzvané modré zóny. Řidiči si podle strážníků začínají na systém rezidentního parkování zvykat. Vjet do centra bez oprávnění, se jich pokouší méně než na začátku září.

Strážníci zkontrolovali od 3. září přes šest a půl tisíce řidičů. Bez povolení se jich snažilo do centra vjet téměř dva a půl tisíce. Nejvíc hned v prvních dnech, to museli městští policisté otáčet dvě třetiny aut. Teď už je to jen každý čtvrtý řidič. Zatím všichni odjeli bez pokuty. „Dohodli jsme se, že bychom dodrželi celý měsíc. Je to dostatečně dlouhá doba, aby se k řidičům informace dostala a uměli s ní pracovat,“ řekl ředitel Městské policie Brno Luboš Oprachal.

Stránky rezidentů hlásí výpadky

K číslu neoprávněných vjezdů možná přispívá nepřehlednost osobních stránek rezidentů, kterým často nejsou jasná pravidla pro zadávání povolení vjezdu třeba řemeslníkům. „Nikde není žádný uživatelský návod, dokdy tyto žádosti budou vyřízeny. Není jasné, jak dopředu musí člověk nahlásit vozidlo, které mu přijede na návštěvu,“ postěžovala si rezidentka Petra Koňárková.

3 minuty
Kde a jak v Brně zaparkovat, radí Jakub Vácha
Zdroj: ČT24

Navíc si lidé stěžují na výpadky osobních stránek. Podle magistrátu se ale vždy jedná jen o krátkodobou nefunkčnost. „Rozumím tomu, že někomu to činí obtíže, my se za to omlouváme. Samozřejmě je to systém, který je nový a neustále se pracuje na jeho zlepšení,“ řekl náměstek primátora Richard Mrázek (ANO). Stejně jako na posílení infolinky, která je neustále přetížená, jak upozorňuje i text na webu stránek rezidentního parkování. Přibýt by měli až tři operátoři.

Škola v centru musela zaregistrovat značky rodičů

S rezidentním parkováním se museli se začátkem školního roku vypořádat mimo jiné i rodiče asi tří set žáků Základní školy v Rašínově ulici. Někteří z nich své děti vozí ráno autem a bez povolení by do centra vjet nesměli.

Všechny poznávací značky musela škola zaregistrovat do systému. „Magistrát společně s městskou částí se dohodl se školou na tom, že rodiče dostanou dvakrát půlhodinový vjezd do centra města. Rodiče také mohou využít dalších sedm míst, které se nachází na Jakubském náměstí,“ řekl mluvčí Magistrátu města Brna Filip Poňuchálek.

Se začátkem semestru se do města znovu vracejí desetitisíce vysokoškoláků. Většina z nich zatím rezidentní parkování řešit nemusí. Zatím s modrými zónami bojuje JAMU, od listopadu bude spadat do rozšířených parkovacích zón i okolí některých fakult Masarykovy univerzity. Konkrétně fakulta sociálních studií, přírodovědecká a filozofická fakulta, kam dohromady chodí přes šestnáct tisíc studentů. Těsně za hranicí potom parkují studenti práv nebo stavební fakulty VUT. 

Výběr redakce

Aktuálně z rubriky Regiony

Na Pražském hradě se v sobotu otevřou běžně nepřístupné prostory

Veřejnosti se v sobotu mezi devátou a osmnáctou hodinou otevřou jindy nepřístupná místa Pražského hradu. Lidé se budou moci podívat třeba do Španělského sálu, který vznikl v době Rudolfa II. a v současnosti slouží pro zvláštní příležitosti. Jeden z největších hradních komplexů světa se připravuje na tisíce návštěvníků, kteří mohou prostory navštívit zdarma. Podobnou příležitost mají dvakrát do roka.
před 1 mminutou

Hasiči lokalizovali požár lesa na Jihlavsku

Hasiči v pátek zasahovali u požáru lesa v lokalitě Hutě, místní části obce Cejle na Jihlavsku. Vyhlásili třetí ze čtyř stupňů požárního poplachu a plameny hasili i z vrtulníku. Požár zasáhl asi tříhektarovou plochu a způsobil škodu 150 tisíc korun, uvedla mluvčí hasičů Petra Musilová.
13:03Aktualizovánopřed 1 hhodinou

Elektrárna Opatovice získala povolení stavby pro spalovnu v katastru Čeperky

Elektrárna Opatovice získala povolení stavby pro zařízení na energetické využití odpadu (ZEVO). Spalovnu chce postavit v katastru obce Čeperka, sdělila mluvčí elektrárny Hana Počtová. Povolení vydal Dopravní a energetický úřad ministerstva průmyslu a obchodu, záměr již dříve získal kladné posouzení vlivu na životní prostředí (EIA). Čeperka proti němu dlouhodobě vystupuje a zvažuje odvolání. Náklady se odhadují na sedm miliard korun.
13:22Aktualizovánopřed 6 hhodinami

Strojvůdce kvůli loňské srážce vlaků v Praze dostal podmínku a zákaz řízení

Strojvůdce jednoho z vlaků, které se loni v září srazily v pražské Libni, potrestal soud odnětím svobody na osm měsíců s podmíněným odkladem na tři a půl roku a pokutou téměř osmdesát tisíc korun. Soud mu zároveň zakázal na čtyři a půl roku řízení motorových vozidel, včetně vlaků a dalších hromadných dopravních prostředků, zjistila ČT. Bezprostředně po nehodě prokázala dechová zkouška u strojvůdce přítomnost alkoholu. Rozhodnutí soudu je pravomocné. Nehodu stále vyšetřuje policie i Drážní inspekce.
před 7 hhodinami

Segregace ve školách trvá. Odpovědnost mají obce, potřebují ale podporu státu

V Česku stále trvá vyčleňování romských dětí ve školství. Nadále existuje víc než 130 segregovaných škol, z toho v 78 z nich romské děti tvoří víc než polovinu žactva, vyplývá podle studie PAQ Research z odhadů ministerstva školství. Segregované školy se nacházejí ve většině krajů a situace se v poslední dekádě výrazně nemění.
před 9 hhodinami

Zájem měst o dotaci na ekologickou MHD překonal nabízenou částku

O dotaci ze Státního fondu životního prostředí (SFŽP) na nákup ekologických autobusů nebo tramvají za první týden výzvy požádalo už devatenáct dopravních podniků. Jak SFŽP uvedl pro Českou televizi, objem žádostí už přesáhl osm miliard korun. To je o asi miliardu více než vyčleněná částka. Podle oslovených dopravních podniků dotace pomohou nejen s nákupem elektrobusů a tramvají, ale také s rozšířením trolejbusové dopravy.
před 12 hhodinami

Nepozornost chodců mnohdy končí střetem s tramvají

Devatenáct chodců skončilo za první tři měsíce letošního roku pod koly pražských tramvají, o čtvrtinu méně než loni. Na rozdíl od loňska při tom zatím nikdo nezemřel. Téměř polovina srážek se stala na vyznačených přechodech. Příčinou je často nepozornost i to, že si chodci mylně myslí, že mají před tramvají absolutní přednost. Roli podle dopravního podniku hrají i mobily a sluchátka chodců. Přibývá ale také zraněných ve vozech. Ze statistik vyplývá, že častěji pod koly tramvají končí muži. A přibylo také sražených dětí.
před 14 hhodinami

Pokuta za jízdu načerno by mohla stoupnout až na dva a půl tisíce

Černým pasažérům může hrozit pokuta až ve výši dva a půl tisíce korun. Její novou maximální výši umožňuje novela zákona o silničním provozu, kterou schválil ve středu senát. Nyní čeká na podpis prezidenta. Podle mluvčího resortu dopravy Františka Jemelky by nový strop přirážky mohly dopravní podniky zohlednit od července. Sdružení dopravních podniků (SDP) změny vítá, velká města v Česku podle něj o zvýšení horního limitu pokuty uvažují.
před 21 hhodinami
Načítání...