Královéhradecký dopravní podnik účtuje regionálním autobusovým dopravcům 85 korun za vjezd jejich každého vozu do terminálu. Do konce minulého roku jim kraj přispíval 55 korunami, ale teď s tím skončil a doporučil dopravcům, aby zcela přestali platit. „Podle našeho názoru je vybírání poplatků za vjezd a zastavování autobusů na terminálu nezákonné,“ vysvětlil mluvčí krajského úřadu Imrich Dioszegi.
Některé dopravní firmy skutečně začaly dopravnímu podniku posílat faktury zpět. Zdá se ale, že se z posílání faktur stane tenis. „Tento týden je budeme vracet s vysvětlením, že dopravci jsou povinni je uhradit,“ nastínil ředitel Dopravního podniku města Hradce Králové Miroslav Kulich.
Vedení Královéhradeckého kraje zdůvodnilo svůj postoj tím, že město silnice v terminálu prohlásilo za místní komunikace a ty zpoplatnit nemůže. Jiné by to bylo, kdyby se jednalo o tzv. areálové komunikace. Kraj dokonce žádá, aby dopravní podnik vrátil část poplatků vybraných v předchozích letech. To ale ředitel dopravního podniku rázně odmítl: „Rozpouštíme zde prokazatelné náklady, které vznikají, na chod celého terminálu.“
Náměstek královéhradeckého primátor Martin Soukup odmítl, že by měl výběr poplatků skončit, chce s krajem jednat o jeho pokračování. O poplatcích ale město s Královéhradeckým krajem jednaly již na podzim a žádná dohoda dosud nevznikla. Situaci Hradce navíc komplikuje skutečnost, že autobusový terminál částečně leží na cizích pozemcích, za které město platí nájem. Radnice se je pokouší koupit.
