Za půl roku se počet železničních zastávek ve Varnsdorfu ztrojnásobil

Varnsdorf (Děčínsko) – Druhá železniční zastávka za půl roku se otevřela ve Varnsdorfu. Na rozdíl od zastávky Staré nádraží, která je blíže od centra než „hlavní“ varnsdorfské nádraží, slouží nová zastávka Pivovar Kocour především návštěvníkům soukromého pivovaru, jehož majitel její stavbu také financoval. Varnsdorfský starosta očekává, že ji využijí také turisté, a to z české i německé strany. V opačném případě hrozí, že bude zastávka Varnsdorf-Pivovar Kocour pro vlaky z Liberce konečná.

Nová zastávka vznikla těsně před hranicemi na trati z Varnsdorfu do Seifhennersdorfu. Majitel varnsdorfského pivovaru Josef Šusta, který zastávku nechal postavit a s krajem dojednal zastavování vlaků, by měla sloužit nejenom návštěvníkům pivovaru, ale i lidem z širokého okolí. Podotkl, že o stavbu dvou nových zastávek ve městě stála i radnice. „Spoustě lidem se to zdálo jako bláznovství, bylo i spousta fandů,“ charakterizoval Josef Šusta své rozhodnutí „postavit si nádraží“.

Zastávka je výjimečná nejenom soukromým vkladem, ale také svojí podobou. Rozhodně nejde o standardní nástupiště s budkou a cedulí, kterých jsou v celém Česku stovky. Na jejím vzniku se podílela architektonická kancelář Domyjinak, která navrhla její výjimečnou výzdobu. „Inspirací formy zastávky nám byly historické pivní bedny, které navozují souvislost stavby s pivovarem, pro materiálové řešení z rezavého plechu pak industriální charakter areálu,“ přiblížil architekt Petr Šikola.

2 minuty
Pivovar Kocour má vlastní železniční zastávku
Zdroj: ČT24

Zástupci Varsdorfu i Seifhennersdorfu zdůraznili, že od zastávky čekají, že do vlaků přivede více lidí. Zatím totiž jezdí po krátkém úseku z Varnsdorfu do sousedního města málo obsazené a německá strana uvažuje o jejich zrušení. „Je to jedno z míst, které se v budoucnosti doufám stane vyhledávaným turistickým cílem. Nejen zastávka, ale i pivovar. Jediný problém, který zatím máme, je ten, že zatím není zcela uzavřená záležitost, zda se tato zastávka nestane konečnou, zda bude trať i v budoucnu pokračovat do Seifhennersdorfu. Je to otázka peněz na německé straně,“ upozornil varnsdorfský starosta Martin Louka. Lepší než vlaky v německém úseku zrušit by přitom podle něj bylo prodloužit je do Eibau, kde je také pivovar. „Tato spojnice by byla turisticky velice zajímavá,“ podotkl starosta.

Trať z Varnsdorfu do Seifhennersdorfu do roku 2010 přitahovala pozornost provozem starých německých motoráků typu Uerdingen (o slavném typu motoráků čtěte zde). Potom ale spojení spadlo do linky Liberec–Varnsdorf–Rybniště/Seifhennersdorf a začaly zde jezdit novější jednotky dopravce, kterého si kraje a saský dopravní svaz vybraly v tendru.

Výběr redakce

Aktuálně z rubriky Regiony

Firma odváží 70 tun nelegálního odpadu z Brna zpět do Německa

Najatá firma začala z nelegální skládky v brněnských Horních Heršpicích odvážet část odpadu zpět do Německa. Půjde o 35 tun karbonového prachu, který je naložený ve velkoobjemových vacích. Ve čtvrtek odjely dva kamiony, bude se pokračovat v pátek, kdy by měly další dva kamiony odvézt zbylou část z uvedených 35 tun. Větší část uloženého odpadu, asi 282 tun, v Horních Heršpicích zatím zůstane, řekla mluvčí České inspekce životního prostředí (ČIŽP) Miriam Loužecká.
před 2 hhodinami

Na Orlickoústecku se srazil vlak s nákladním autem

V Hrušové na Orlickoústecku se ve čtvrtek ráno srazil osobní vlak s nákladním automobilem, zranění jsou čtyři lidé, z toho tři ve vlaku, řekla mluvčí hasičů z Pardubického kraje Lucie Pipiš. Zraněného řidiče z kamionu přepravil vrtulník do Fakultní nemocnice v Hradci Králové. Po 13:00 byl provoz obnoven bez omezení.
09:52Aktualizovánopřed 4 hhodinami

Na Svitavsku se otevřel nový úsek dálnice D35 z Janova do Opatovce

Na Svitavsku se otevřel téměř dvanáctikilometrový úsek dálnice D35 z Janova do Opatovce. Na ostatní dálniční části nenavazuje, protože jsou rozestavěné nebo se připravují. Stavba trvala od května 2023 a stála skoro tři miliardy korun. Podle generálního ředitele Ředitelství silnic a dálnic Radka Mátla i tak pojme část tranzitní dopravy. Výhodou je, že řidiči na něm nemusí zatím mít dálniční známku.
před 5 hhodinami

Provoz na D1 na Vysočině byl po hromadné nehodě plně obnoven

Provoz na dálnici D1 na Vysočině ve směru na Brno na stém kilometru zastavila ve čtvrtek před 8:30 asi na hodinu a půl hromadná dopravní nehoda devíti osobních aut, nákladního auta a dodávkového auta s přívěsem. Od desáté hodiny bylo místo průjezdné jedním pruhem, před půl dvanáctou už byl provoz plně obnoven. Mluvčí záchranné služby Kraje Vysočina Petr Janáček sdělil, že se lehce zranilo šest osob. Tři z nich byly podle policie převezeny do nemocnice.
09:18Aktualizovánopřed 6 hhodinami

Brněnský Drákula má rád nejen krev, ale i vtipy

Městské divadlo Brno uvedlo v české premiéře komedii Drákula. Původní dílo od amerických autorů přepracoval režisér Stanislav Slovák tak, aby odkazovalo na aktuální společenské dění.
před 8 hhodinami

Místo vězeňských cel byty. Žatec je chce nabídnout i vojákům

V Žatci začala přestavba někdejší věznice na bytový dům. Město v něm chce nabídnout nové bydlení lidem z potřebných profesí, tedy učitelům, zdravotníkům i vojákům. Právě v Žatci sídlí elitní 4. brigáda rychlého nasazení. V armádě bylo na začátku letošního roku zhruba 24 tisíc profesionálních vojáků. Podle připravované nové koncepce by se do pěti let měl jejich počet zvýšit na více než 37 tisíc. Přilákat by je měly i benefity, jako je náborový příspěvek, dostupná zdravotní péče nebo dětské tábory.
před 11 hhodinami

Obce tlačí vyšší daní vlastníky k péči o chátrající nemovitosti

Některé obce se snaží působit na majitele objektů, které zatěžují společný prostor, zvýšením daně z nemovitostí. Cílem bylo přimět je k lepší péči o zanedbané budovy. S rozdílnými výsledky to zkusili v Kroměříži, ve Znojmě či v Žatci.
před 12 hhodinami

Trať mezi Berounem a Karlštejnem se dočkala modernizace

Na trati mezi Berounem a Karlštejnem skončila modernizace části koridoru z Prahy do Plzně. Práce na zhruba desetikilometrovém úseku trvaly přibližně dva roky a stály bezmála tři miliardy korun. Jezdilo se zde jen po jedné koleji a omezenou rychlostí. Stavbaři kompletně vyměnili železniční spodek i svršek, zmodernizovali nedaleký přejezd i nástupiště na zastávce Srbsko. Nároky se přitom ukázaly vyšší, než se zdálo podle projektu. Většina hlučných prací přitom probíhala v noci, což představovalo zátěž pro místní obyvatele. Navzdory komplikacím se rekonstrukci podařilo dokončit o osm měsíců dřív. Až zde bude v příštím roce uveden do provozu zabezpečovací systém ETCS, dočkají se cestující ve zmodernizovaném úseku rychlosti až kolem 140 kilometrů za hodinu.
před 21 hhodinami
Načítání...