Operátor O2 zvýšil v prvním čtvrtletí zisk o tři procenta na 1,29 miliardy korun. Konsolidované výnosy meziročně vzrostly o dvě procenta na 9,22 miliardy korun. Za růstem stály především vyšší výnosy z O2 TV, mobilních dat a nárůst výnosů na Slovensku.
O2 zvýšila do března čistý zisk o tři procenta na 1,29 miliardy
Výnosy mobilního segmentu vzrostly o tři procenta na 4,77 miliardy korun. Celkový počet mobilních zákazníků se zvýšil o 0,7 procenta 4,924 milionu. Množství zákazníků smluvních služeb stouplo o tři procenta na 3,372 milionu.
Díky rozvoji vysokorychlostní mobilní sítě a nabídce tarifů s navýšeným množstvím dat vzrostl meziročně datový provoz o dvě třetiny. Počet zákazníků, kteří využívají internet v mobilu, vzrostl o 15 procent na 1,824 milionu. LTE využívá 930 tisíc klientů.
Výnosy v segmentu pevných linek klesly o tři procenta na 2,76 miliardy korun. Počet zákazníků služby O2 TV se zvýšil o pět procent na 222 tisíc. Počet zákazníků, kteří využívají pevný internet xDSL, klesl o tři procenta na 764 tisíc. Rychlejší VDSL měly již dvě třetiny domácností. Celkový počet pevných linek klesl o 16 procent na 677 tisíc.
Počet mobilních zákazníků slovenské dceřiné společnosti se zvýšil o čtyři procenta na 1,892 milionu, z toho počet zákazníků smluvních služeb se zvýšil o devět procent na 1,091 milionu. „V průběhu roku 2017 budou naše finanční výsledky negativně ovlivněny evropskou regulací. Proto jsem rád, že zájem zákazníků o naše služby vedl v prvním čtvrtletí k nárůstu výnosů i ziskovosti. V dubnu se nám také podařilo zajistit nový úvěr. Využili jsme tak stávající výhodné podmínky pro financování budoucích potřeb společnosti,“ uvedl finanční ředitel O2 Tomáš Kouřil.
Majoritu přes 80 procent v O2 vlastní investiční skupina PPF. O2 má kolem 4,9 milionu mobilních zákazníků, 700 tisíc pevných hlasových linek a 770 tisíc internetových přípojek.