Nejbezpečněji z krajských měst se loni jezdilo v Olomouci, nebezpečno bylo v Brně

Nejbezpečnější silnice mezi krajskými městy měla loni Olomouc. Nejméně bezpečno bylo v Brně. Vyplývá to z žebříčku, který podle policejní statistiky o závažných dopravních nehodách sestavuje Česká pojišťovna. Aktuální vydání žebříčku krajských měst je významně odlišné od ročníku 2017. Tehdy byly nejbezpečnější Karlovy Vary, které ale loni spadly až na desáté místo ze třinácti.

ČP Index srovnává údaje o vážných nehodách, které skončily zraněním nebo smrtí, s počtem obyvatel. Nejvíce závažných dopravních nehod se loni stalo v Praze, zahynulo 31 lidí a vážné zranění utrpělo dalších 182. Protože je ale Praha zároveň nejlidnatějším městem, byly její ulice průměrně bezpečné – skončila na sedmém místě.

Na dně žebříčku je naopak druhé nejlidnatější město ČR Brno, kde při nehodách v roce 2018 zemřelo devět lidí a 116 utrpělo těžká zranění. Před Brnem pak v bezpečnostním indexu figurují Ústí nad Labem a Plzeň.

Nejbezpečněji z krajských měst naopak bylo v Olomouci, která se do čela vyšvihla z předloňského sedmého místa. Za ní skončily Jihlava a Liberec. 

 

Mezi okresními městy bylo loni nejbezpečněji v Berouně, Domažlicích, Klatovech a Mostě, kde se nestala žádná vážná nehoda. Významné zlepšení zaznamenal Rakovník, jehož ulice patřily v roce 2017 k nejméně bezpečným, ale o rok později již byl třináctým nejbezpečnějším z 59 hodnocených měst.

Nejvíce tragických nehod z okresních měst – po odečtení krajských – se loni stalo v Karviné, kde během roku zahynuli tři lidé. K největšímu počtu těžkých zranění pak vedly dopravní nehody v Kladně, Opavě a v Mladé Boleslavi (po sedmnácti).

Celkem při dopravních nehodách v krajských a okresních městech loni zahynulo 75 lidí a dalších 689 utrpělo těžká zranění. Ve stovce případů stanovili policisté jako příčinu vážných nehod nepřiměřenou rychlost.