Brněnský Královopolský tunel funguje už šest let v provizorním režimu, protože nesplňuje hlukové limity. Nyní zde probíhají kontrolní měření, která mají rozhodnout, zda zvýšené protihlukové stěny pomohly a bude možné stavbu konečně zkolaudovat.
Výsledky měření hluku rozhodnou, zda Královopolský tunel projde kolaudací
Provádíme 24hodinové měření, abychom postihli celou denní a celou noční dobu, vysvětluje projektová manažerka společnosti Amec Foster Wheeler Zuzana Flegrová. Měří se na domech, dva metry od fasády a ideálně v nejvyšších patrech.
„V nejvyšších patrech je ten hluk vždycky nejvyšší. Čím více půjdeme dolů, tím bude ta stěna účinnější,“ vysvětluje postup vedoucí laboratoře měření hluku a vibrací Petr Vrána.
Kvůli vyššímu hluku, než povolují hygienické limity, zvyšovalo Ředitelství silnic a dálnic v minulém roce některé protihlukové stěny. Jiné dělalo úplně nově, například v Hradecké ulici.
Rozdíl je nyní znatelný. Zatímco dříve se hluk nad silnicí pohyboval kolem 70 až 80 decibelů, teď v místě za stěnou o dvacet až třicet méně.
Potvrdí-li měření dodržení hlukových limitů, může dojít ke kolaudaci a ke zvýšení povolené rychlosti ze 60 na 80 kilometrů za hodinou. Mnozí řidiči ale tuto rychlost trénují při průjezdu tunelem, který je součástí velkého městského okruhu, už nyní.