Správa železnic výhybku, která vede na nepoužívanou vlečku, odstraní a nahradí ji rovnou kolejnicí. Podle mluvčího SŽDC Pavla Hally bude oprava trvat zhruba tři dny.
Na trati, kde jezdí vlaky jen o víkendu, kvůli výhybce nastala kuriózní situace, která se ale může stát i jinde. Na šedesátikilometrové státní trati patří deset metrů kolejí se zmíněnou výhybkou soukromé firmě. Ta však na výzvy DÚ k nápravě škody nereagovala a nedostavila se ani k jednání s úřadem.
Správa železnic do závazného rozhodnutí Drážního úřadu nemohla do soukromého majetku nijak zasahovat. Podle Hally existují desítky, možná stovky, soukromých úseků na státních tratích. Žádný případ ale nedošel tak daleko jako kauza Měděnec.
Podle katastru nemovitostí patří pozemek v Měděnci společnosti Finisterrae. V katastru je vyznačeno pět omezení pro nakládání s majetkem, mimo jiné exekuční příkaz k prodeji. Podle dřívějšího vyjádření šéfa DÚ Pavla Kodyma se o pozemky nyní soudí několik subjektů. Vítězi sporu poté SŽDC naúčtuje náklady na opravu.
České dráhy zprávu DÚ přivítaly. Cestující zatím musejí úsek Křimov - Vejprty překonávat autobusy. Za náhradní dopravu včetně dodávky pro cyklisty přitom dráhy dosud zaplatily přes čtvrt milionu korun. Mluvčí drah Petr Šťáhlavský považuje za důležité, aby se vše podařilo dát do pořádku ještě před prázdninami. Provoz na trati zajišťují České dráhy ve spolupráci s německým partnerem Erzgebirgsbahn.