„Ona vypadala prostě dětsky, to je to, co reklama má dodnes,“ míní reklamní analytik Daniel Köppl. V současné reklamě se do popředí dostávají modelky, které působí ženštěji. „Protože se nám povedlo vyvolat celospolečenské diskuze na téma krásy, vnímání ženského těla,“ říká tisková mluvčí společnosti Unilever Andrea Jandová.
Od Twiggy k anorexii

Reportáž Petra Viziny
Jenomže trendy ukazují, že dětsky vypadající modelky šedesátých let se do módy zase vrátí. Štíhlá jako Twiggy, říká se od té doby. Po Twiggy se jmenují i zdravé müsli tyčinky. Právě v jídle je skrytý háček pro ty, kdo se drobné Twiggy chtějí podobat. „Twiggy stojí na počátku desetiletí, kdy se v západním světě výrazně zvýšil výskyt anorexie,“ upozorňuje lékařka Hana Papežová.
Módní odborníci připomínají, že modelky vždy byly a také budou štíhlé. V jednom se však s lékaři shodují: rychlá kariéra v modelingu je nebezpečná iluze. Koneckonců letošní šedesátnice Twiggy modeling po pár letech opustila. Jak říká, „nechtěla být napořád jen ramínkem na šaty“.
