Dopravci chtějí částečný návrat kamionů na Jižní spojku

Praha - Dopravci požadují po pražském magistrátu, aby umožnil kamionům přijíždějícím ze severu návrat na Jižní spojku. Ta je po otevření jihozápadní části pražského silničního okruhu od Spořilova po Barrandov pro kamiony uzavřena. Podle informací z dopravních firem magistrát na jejich výzvy nereagoval. Propojení plzeňské D5 s brněnskou D1 otevřené 20. září plní podle mluvčího sdružení dopravců Česmad Bohemia Martina Felixe dobře svou funkci obchvatu pro vozidla jedoucí východo-západním směrem, pro vozy ze severu představuje zdržení a zbytečné náklady.

„Pro nákladní vozidla přijíždějící do Prahy od Hradce a Mladé Boleslavi okruh bohužel přinesl trojnásobné prodloužení trasy ze zhruba 13 kilometrů na 36 kilometrů. Rovněž obyvatelé Spořilova asi nejsou nadšení z toho, že se kamiony hromadí v jejich čtvrti, když by mohly volně projet po uprázdněném Barrandovském mostě,“ uvedl Felix. Na Spořilově vzrostl automobilový provoz o čtvrtinu na 55 000 aut denně.

Podle pražské policie se po otevření okruhu doprava na Jižní spojce, která patří k nejvytíženějším dopravním tepnám v Praze, výrazně zklidnila. Na okruhu je také výrazně méně dopravních nehod.

Počet aut na Barrandovském mostě klesl podle Ředitelství silnic a dálnic o 50 000 na zhruba 80 000 denně. Novou část Pražského okruhu využije v průměru 60 000 aut za den, z toho asi 12 000 kamionů. Na mýtném okruh státu za necelý měsíc vydělal 20 milionů korun. Celková délka vnějšího Pražského okruhu má být přes 80 kilometrů, dokončena je zhruba polovina.

Jako další absurditu vidí dopravci současné zúžení na posledních kilometrech D1 před Prahou kvůli pokládce kabelu. „Je nepochopitelné, že po roce a půl uzavírek se takto degraduje otevření tak drahé stavby, jakým je část Pražského okruhu. Navíc pochybné pracovní tempo působí vůči řidičům v kolonách až arogantně,“ dodal Felix.

Silniční okruh Prahy
Zdroj: ČTK
Vydáno pod