SkyEurope bude spolupracovat s aerolinkami Myair.com

Praha - Největší středoevropské nízkonákladové aerolinky SkyEurope podepsaly dohodu o spolupráci s italskou společností Flyholding, která provozuje leteckou společnost Myair.com. Spojení by mohlo pomoci aerolinkám SkyEurope, které dlouhodobě bojují se ztrátami a nedostatkem provozního kapitálu. Informaci přinesl server iDnes.cz.

Firmy budou zatím spolupracovat pouze na provozu aerolinek, do budoucna ale není vyloučeno ani kapitálové propojení obou společností. Spojením chtějí docílit například nižších nákupních cen za služby či pohonné hmoty. Vzájemně si budou prodávat letenky či využívat letadla.

„Aliance je přirozeným výsledkem pro dvě letecké společnosti, které dosud fungovaly odděleně, ale s podobnými strategiemi. Zaměříme se na středoevropské a východoevropské linky,“ uvedl šéf Myair.com Carlo Bernini.

Šéf SkyEurope Jason Bitter v prohlášení uvedl, že spolupracující aerolinky budou hrát na evropském trhu větší roli než dosud. „Cílem je být čtvrtým největším hráčem mezi nízkonákladovými společnostmi,“ uvedl Bitter. První tři místa dosud patří Ryanairu, easyJetu a AirBerlin.

SkyEurope a Myair.com jsou podle počtu letadel podobně velké společnosti. SkyEurope má 15 strojů, Myair.com létá s celkem 11 stroji, ale na rozdíl od SkyEurope má jiné typy: airbusy a menší bombardiery.

Za Myair.com stojí manažeři bývalé italské společnosti VolareWeb, která zkrachovala v roce 2004. Firma už spolupracuje se švýcarskou společností Darwin. Podle počtu cestujících jsou SkyEurope zhruba dvakrát větší. SkyEurope mají základny v Praze, Bratislavě, Košicích a Vídni. S akciemi společnosti se obchoduje ve Varšavě a Vídni.

Na evropském trhu nízkonákladových leteckých společností se už spojily například španělské aerolinky Vueling a Clickair. O fúzi jednaly také Condor, TUIfly a Germanwings v Německu.

Výběr redakce

Aktuálně z rubriky Ekonomika

Europoslanci schválili postupný zákaz dovozu ruského plynu

Evropský parlament (EP) ve středu ve Štrasburku schválil zákaz dovozu ruského plynu do Evropy nejpozději do podzimu roku 2027. Nařízení se týká zkapalněného zemního plynu (LNG), jehož dovoz by měl skončit nejpozději k 1. lednu 2027, i dovozu potrubního plynu, kdy je nejzazší termín za určitých podmínek 1. listopadu téhož roku.
17. 12. 2025Aktualizováno17. 12. 2025

Spotřeba uhlí bude letos rekordní, předpovídá agentura IEA

Spotřeba uhlí bude letos opět rekordní, proti loňsku se zvýší o půl procenta a dosáhne 8,85 miliardy tun. Částečně je to způsobeno politikou vlády amerického prezidenta Donalda Trumpa. Ve svém výhledu o vývoji poptávky po tomto palivu to píše Mezinárodní agentura pro energii (IEA). Spalování uhlí je přitom jedním z největších zdrojů skleníkových plynů, které významně přispívají ke změně klimatu.
17. 12. 2025

Přesunutí poplatků za zelené zdroje je dle Davida správné. Na dluh, míní Hladík

„Nepochybuji o tom, že to je krok správným směrem, ale nebude to stačit,“ reagoval europoslanec Ivan David (SPD) na krok vlády, která počítá s tím, že bude ze státního rozpočtu hradit poplatky za obnovitelné zdroje energie. Vyjít by to mělo na sedmnáct miliard korun, což bude každoročně na dluh budoucích generací, varoval exministr životního prostředí a poslanec Petr Hladík (KDU-ČSL). Vyzval k pomoci energeticky náročným odvětvím. Převedení poplatků na stát je podle prezidenta Svazu průmyslu a dopravy Jana Rafaje „extrémně důležitý krok“ pro energeticky náročný průmysl, po němž svaz volal mnoho let. Pozvání do Událostí, komentářů přijala také ředitelka Masarykova ústavu vyšších studií ČVUT Vladimíra Dvořáková. Moderoval Daniel Takáč.
17. 12. 2025

EK zmírnila plán na zákaz prodeje automobilů se spalovacími motory

Evropská komise (EK) zmírnila plán na zákaz prodeje automobilů se spalovacími motory v Evropské unii od roku 2035. Nový návrh požaduje, aby se emise oxidu uhličitého (CO2) u nových aut snížily o devadesát procent proti úrovni z roku 2021, tedy nikoli o sto procent, jak bylo původně plánováno.
16. 12. 2025Aktualizováno16. 12. 2025
Načítání...