Bezdopingová Tour de France chce znovu přilákat sponzory

Paříž – Už od neděle zná 98. ročník cyklistického závodu Tour de France svého vítěze, žlutý trikot pro vítěze oblékl Australan Cadel Evans. Kromě toho, že se na letošní Tour bude vzpomínat kvůli vysokému množství nehod, mohla by se ukázat i v lepším světle. Podle antidopingového experta Michela Rieua byla zároveň jednou z nejčistších za poslední roky. To by se mohlo projevit i na přílivu peněz od sponzorů.

V antidopingových sítích uvízl během letošního třítýdenního seriálu zatím jediný cyklista, Rus Alexandr Kolobněv. Přestože konečné výsledky všech vzorků odebraných na Tour budou známy příští týden, podle některých expertů by mohlo u jediného odhalení zůstat.  

Michel Rieu, odborný poradce, ALFP:

„Většina jezdců pořádně trpěla, bylo jim to vidět ve tváři. Nepůsobili jako supermani, jako tomu bylo dřív. Nevypadalo to, že jedou na skútrech místo na kolech.“ 

Pokud by se slova o čisté Tour potvrdila, mohli by na to zareagovat i někteří sponzoři. „V případě, že opravdu dojde pouze k odhalení jednoho případu, tak je to jednoznačně dobrá zpráva pro sponzory, pro sport jako takový a pro všechny strany,“ říká ředitel firmy Concept One Jakub Dlouhý. 

Tour de France
Zdroj: ČTK/AP Photo/Laurent Cipriani

„Myslím si, že i do budoucna by tam některé další firmy mohly přijít, protože to prostředí je taková nová formule 1 a je oproti formuli 1 výhodnější v tom, že má globální zasažení a je levnější,“ dodává sportovní redaktor Hospodářských novin Michael Mareš. 

Víc než tzv. dopingová čistota bude ale podle marketingových odborníků rozhodující hlavně ekonomická situace cyklistických velmocí jako jsou Francie, Španělsko a Itálie. „Poslední dvě jmenované země nejsou v takové ekonomické kondici, aby si všechny firmy mohly automaticky vybírat sponzoring jako nástroj marketingové komunikace,“ tvrdí marketingový odborník z agentury McCann Erickson Tomáš Klečka. Dá se tak předpokládat, že v těchto zemích nebude mít cyklistika a sport jako takový takovou finanční podporu jako v minulosti.

Sponzoring Tour de France (zdroj: ČT24)