Ústí nad Labem – Ústecký kraj chce, aby Správa železniční dopravní cesty zrekonstruovala některé trati v regionu, aby bylo možné jezdit po nich rychleji a levněji. Zároveň by se měly k lepšímu změnit zastávky na takových tratích. SŽDC ale zatím neví, zda má dost peněz. Pokud finance najde, začnou práce na vybraných tratích příští rok.
Ústecký kraj chce rychlejší trati
Kraj by chtěl elektrizovat vytížené odbočné trati Louka u Litvínova – Litvínov a Kadaň-Prunéřov – Kadaň-předměstí. Zvýšení rychlosti by měla umožnit rekonstrukce lokálek Rumburk – Dolní Poustevna či Lovosice – Litoměřice. „Realizace našich požadavků přispěje ke zlepšení technického stavu železniční dopravní cesty, docílí se zkrácení jízdních dob a dojde ke zlepšení pohodlí cestujících,“ řekla hejtmanka Jana Vaňhová po jednání se zástupci SŽDC.
„Zaměříme se na vaše požadavky v rámci prostředků na provozuschopnost tratí,“ přislíbil vedení kraje generální ředitel SŽDC Jan Komárek. Poté, co železniční správa zjistí, kolik má na ústecké trati peněz, začne letos připravovat jejich rekonstrukce. Zpracovány mají být studie proveditelnosti, projektové dokumentace a zahájí se i přípravné práce.
Ústecký kraj v posledních měsících oznámil hned několik novinek, které by měly zlepšit cestování v regionu. Cestující se ale zatím setkávají pouze s náznaky možné modernizace – od prosince jsou až do Lovosic prodlouženy víkendové spoje Drážďany–Děčín, na nichž jezdí německé dieselové jednotky Desiro, od března chtějí ČD nasadit na víkendové spoje Děčín–Most elektrické jednotky City Elefant.