Tramvaj Škoda For City vyjela na pražské koleje

Plzeň/Praha – Na první zkušební jízdu po pražských kolejích se vydala nová tramvaj Škoda For City (typ 15T), která má rozšířit vozový park pražského dopravního podniku. Výrobek Škody Transportation již jezdil ve zkušebním provozu v Plzni, v hlavním městě bude nasazen do pravidelného provozu koncem roku, řekl mediální zástupce Škody Miroslav Novák. Jedná se o druhou tramvajovou řadu, kterou plzeňská strojírna vyvinula pro Prahu, do roku 2017 by mělo vzniknout celkem 250 nových vozidel tohoto typu.

Škoda For City by měla být nástupcem starých tramvají T3, které se začaly vyrábět v 60. letech minulého století a konstrukčně navazovaly na ještě starší typy T1 a T2. Ty by po dodání všech nových vozidel For City měly z pražských kolejí zmizet.

Škoda 15T vyrazila na svoji první cestu Prahou z hostivařských dílen pražského dopravního podniku, kde byly nedávno zahájeny jeho technické a bezpečnostní prohlídky. „První testy prověří spotřebu elektřiny. Další zahrnují měření, jejichž cílem je prokázat schopnost řádně fungovat v běžném pražském provozu,“ uvedl Novák. Nové tramvaje budou jezdit nejprve bez cestujících. Po úspěšných zkouškách obdrží prototypy potřebná osvědčení státních institucí, například Drážního úřadu.

První série 32 kusů má být vyrobena do konce prosince 2010. „For City je naší první zcela nízkopodlažní tramvají,“ řekl generální ředitel Škody Transportation Tomáš Krsek. Vůz má na rozdíl od předchozího typu 14T podlahu zcela rovnou, téměř v úrovni nástupních ostrůvků. Obsahuje několik neobvyklých technických řešení, zejména nové nízké podvozky uložené pod kloubovým spojením článků tramvaje.

Jednosměrná tříčlánková tramvaj pojme 61 sedících a 239 stojících cestujících. Je dlouhá 31,4 metru, široká 2,46 metru a výška vozu se sběračem je 3,6 m. Maximální dovolená rychlost, která je elektronicky omezena, je 60 kilometrů v hodině, vnitřní vybavení odpovídá požadavkům zákazníka. Autorem designu je architekt Patrik Kotas.