Brno – Motocyklový jezdec Karel Abraham skončil v konečném pořadí letošního ročníku MotoGP na čtrnáctém místě. Sedlal motorku, která po technické stránce zaostávala za konkurencí. Několik pádů a zranění hlavně v první polovině sezóny ho tak přivedly k zásadnímu rozhodnutí změnit motorku. Pro novou sezónu tak brněnský motocyklový závodník vyměnil Ducati za Aprilii kategorie CRT. „Vím, že motoristicky je nový stroj slabší a pomalejší, mám problémy se s ním sžít, ale to přijde,“ věří dvaadvacetiletý borec.
Valentino se ke mně choval vždy perfektně, říká Abraham, který mění stroj
V prvních čtyřech závodech sezóny jste nebodoval, tři z nich jste ani nedokončil. Jaká pro Vás byla druhá sezóna v nejsilnější kubatuře MotoGP?
Bilance mé sezóny nebyla úplně dobrá, protože na začátku jsem měl obrovské problémy s motorkou, takže to bylo katastrofální. Vůbec se mi nedařilo. Měli jsme několik pádů na té motorce, při kterých jsem se navíc zranil, proto jsem musel vynechat hodně závodů. Ale ta druhá půlka už se celkem vydařila, byl jsem s ní spokojený. Tím se to vyvážilo, ale celkový výsledek mohl být někde jinde, kdyby začátek nebyl tak špatný.
Vážíte si nejvíc toho posledního výsledku, který jste zajel ve Valencii? Skončil jste sedmý a za sebou jste nechal i Valentina Rossiho.
Rozhodně, protože jsem tím vyrovnal svůj nejlepší výsledek v MotoGP, i když možná to mohlo být o něco málo lepší. Nebudeme to ale přehánět. S tím závodem jsem byl naprosto spokojený, hlavně v rámci této sezóny to byl super výkon.
Vy jste si pro novou sezónu vybral nový stroj a opouštíte Ducati, co Vám ty dva roky daly?
Byly to dva roky v Moto GP, v nejvyšší kategorii, kde jsem se toho hodně naučil. Myslím si, že ty získané zkušenosti k zahození určitě nejsou, jednou se mi budou hodit.
Byl jste v jedné stáji s legendou Valentinem Rossim, jaký byl Váš vztah?
Nebylo to tak, že bychom si vykládali na každém závodě, ale oba dva jsme jezdili na Ducati, bydleli ve stejných hotelech. Potkávali jsme se a mnohokrát bavili, proto můžu říct, že je Valentino v pohodě. Je to člověk, který se ke mně vždy choval perfektně.
V nové sezóně bude sedlat Aprilii kategorie CRT. Co si slibujete od nového stroje?
Už se na něho moc těším. Vyjel jsem na něm už na testech, ale tam jsme neměli moc štěstí, co se týče počasí. Jeden den nám celý propršel, druhý den bylo počasí ještě horší, ale naštěstí na konci dne jsme nějakou půlhodinu odjeli na suchu, asi dvacet kol, takže lepší než nic. Ale co se týče nastavení, tak jsme neměli možnost vyzkoušet ještě vůbec nic, proto čekáme na Malajsii, která bude začátkem února.
Co Vás na Aprilii překvapilo?
Já jsem věděl, do čeho jdu, co je to za stroj. Vím, že motoricky je ta motorka trošku slabší a pomalejší, s tím mám proto menší problém se sžít, ale to přijde. Taky je problém s výškou, i když patřím k nejvyšším jezdcům v seriálu, dělá mi to problém. Nedokážu si představit, že by třeba Dani Pedrosa někdy jezdil na Aprilii.
Čeká Vás teď nějaká dovolená?
Velice rád bych odpočíval a jel na dovolenou. Bohužel ta zima, zvlášť v MotoGP, je hodně krátká, protože máme brzy testy. Jsou to v podstatě tři měsíce, během kterých musím natrénovat na příští sezónu, hlavně co se týče fyzičky. K tomu chodím do školy, abych udělal všechny zkoušky, co potřebuji. Navíc budou Vánoce, během kterých bych rád alespoň chvíli relaxoval, takže zima bude nabitá.
I když budete v nové sezóně jezdit na pomalejším stroji, jaké budou Vaše ambice?
Nerad bych konkrétně říkal, jaké pozice si přejeme jezdit příští sezónu. Budeme se každopádně snažit udělat dobré závody, soupeřit s těmi kluky, kteří byli letos v kategorii CRT vepředu a možná se někdy promíchat i s některými jezdci MotoGP.