Jižní Morava - Po loňské premiéře na Slovensku se letos mladá moravská vína vydají na zkušenou až za hranice kontinentu. Téměř čtyři sta lahví svatomartinského bude ve stejný čas jako na tuzemských náměstích k ochutnání také v restauraci v japonském Tokiu.
Svatomartinské na cestách – jezdec s vínem letos přicválá až do Japonska
Hranice v počtu prodaných lahví svatomartinského bez problémů překonává už několik let. Od loňska zdolává i hranice státní, po úspěchu na Slovensku ho tentokrát čeká náročnější objevitelská výprava, odbornou komisí vybrané vzorky budou totiž k ochutnání i v tokijské restauraci, specializované na českou kuchyni. K objasnění svatomartinského fenoménu poslouží dokonce brožurka v japonštině. „Svatomartinské se často srovnává s francouzským Beaujolais, to je v Japonsku hodně oblíbené, tak to myslím bude zajímavé,“ řekl tajemník Svazu vinařů Martin Půček.
Vinařský svaz vyšle do Tokia celkem tři sta šedesát lahví svatomartinského ze třech různých moravských vinařství. Odrůdou Müller Thurgau přispěje do japonské mise i loňské vinařství roku. Víno s jezdcem na etiketě bude opravdu mladé, sotva lahve sjely z linky, čtrnáct krabic určených pro Tokio je připraveno k cestě na letiště. „Říká se, že Japonci mají raději sladká vína, tak teď by to mohl být první průlom, kdy by mohli ochutnat pěkné ovocné suché moravské víno,“ je optimistický obchodní ředitel Vinselektu Michlovský Miroslav Majer.
Že tento průlom není bez šance na úspěch, to nám v mprovizovaném testu potvrdil i Kazuhisa Iwama. Lektor japanistiky je sice vášnivým degustátorem saké, ale pochvalná slova našel i pro mladé moravské víno. „Myslím, že je to dobrý nápad. Víno je dobré. Je svěží a má typickou chuť mladých vín,“ pochvaloval si zkušební vzorek Iwama.
Pokud bude mít letošní akce úspěch, Svaz vinařů by chtěl prezentaci svatomartinského na neobvyklém místě zopakovat i v dalších letech.