Olomouc - Opravená nástupiště, zmodernizovaná trať a nový podchod – vlakové nádraží v Olomouci čeká rekonstrukce za více než tři miliardy korun. Začátek prací se kvůli úsporám léta posouval. Včera ale opravy definitivně schválila vláda. Začít by se s nimi mohlo letos v říjnu.
Olomoucké vlakové nádraží čeká rekonstrukce za tři miliardy
Vlakové nádraží v Olomouci je jedním z nejdůležitějších dopravních uzlů v zemi. Posledními většími úpravami prošla stanice před zhruba třiceti lety. Plánovaná rekonstrukce nádraží přitom už měla probíhat. Zbrzdily ji ale vládní úspory. Dlouho nebylo jisté, jestli opravy vůbec začnou. Nakonec je vláda potvrdila poté, co se původní rozpočet o téměř miliardu snížil. „Vláda schválila zadávací podmínky tendru na modernizaci osobního nádraží v Olomouci a v tuto chvíli už vlastně započetí stavby nic nebrání. Do konce týdne bude vypsáno výběrové řízení, kde základním kritériem bude cena,“ vyjádřil se tiskový mluvčí ministerstva dopravy Zdeněk Neusar.
Rozhodnutí vlády znamenalo úlevu pro Olomoucký kraj. Ten o rekonstrukci nádraží usiloval více než dva roky. „Jsem rád, že dlouhodobý tlak, který vytvořilo vedení Olomouckého kraje, se nakonec zužitkoval a že zvítězil zdravý rozum,“ řekl náměstek hejtmana Olomouckého kraje Alois Mačák. Oprav, které by měly začít ještě letos v říjnu, využijí také České dráhy. Dokončí některé práce na svém prvním nástupišti. „V tuto chvíli nemůžeme pořádně odvádět vodu z tohoto prvního přístřešku, který je u výpravní budovy. Jakmile se zajistí kanalizace a všechny odtokové možnosti, tak se udělá odvodnění prvního nástupiště,“ upřesnila mluvčí Českých drah Kateřina Šubová. Rekonstrukce hlavního vlakového nádraží by měla být hotová do roku 2015.