Firma Volkswagen vyrobila poslední model legendárního „Brouka“

Pueblo - Z továrny v mexickém Pueblu vyjel 30. července 2003 poslední legendární automobil značky Volkswagen, známý mezi širokou veřejností pro svůj nezaměnitelný tvar jako Brouk. Kouzlu tohoto vozu neodolalo ve 30. letech minulého století více než 21 milionů kupců. I když jeho výroba byla zastavena v roce 2003, v mnoha zemích po něm zůstávají fankluby, jež sdružují milovníky oblých tvarů vozu.

Strůjcem automobilu typu Brouk byl Ferdinand Porsche, který v první polovině 30. let minulého století vypracoval a postupně zdokonaloval projekt lidového automobilu. První sériové vozy s civilní karosérií z roku 1941 byly takřka výhradně určeny pro armádní účely. Po druhé světové válce se za několik týdnů podařilo rozběhnout výrobu prvních poválečných vozů tak, že v roce 1946 úhrnná produkce překročila hranici deseti tisíc automobilů a Brouk se začal prosazovat coby symbol poválečného znovuzrození německého průmyslu. Největší obliby dosáhl kolem roku 1967, kdy jeho služeb využívalo na 10 milionů řidičů.

Úpadek slávy Brouka začal koncem 70. let, když mu osudnou ránu zasadil konkurenční model Golf. Později na oblibě získal až Volkswagen New Beetle, zmodernizovaná verze starého modelu uvedená na trhy v roce 1998. Důkazem, že starý model Brouka v žádném případě neupadne v zapomnění, je existence mnoha fanklubů na všech kontinentech. Stálou oblibu má také mezi taxikáři ve velkých městských aglomeracích, především ve státech Střední a Jižní Ameriky.

Vydáno pod