Ověřit si princip použití CNG , tedy stlačeného zemního plynu v dopravě – právě tento důvod vedl společnost Vítkovice Doprava k přeměně původně naftové posunovací lokomotivy na ekologický pohon. „Kromě zelené energie je lokomotiva zmodernizovaná, jízdní vlastnosti však zůstaly stejné jako u nafty,“ uvedl strojvedoucí Pavel Koláček a Jaromír Scelavík z provozu Vítkovice Doprava doplnil: „Jsme první v České republice. Základními přednostmi lokomotivy by mělo být zejména snížení hlučnosti a také dramatické snížení spotřeby.“
Pozornost návštěvníků přitahoval i altánek na zahradě Vítkovického zámku s modelem Dolní oblasti od architekta Josefa Pleskota, který ukazuje, co historické železárny čeká. „Jsme v centru města a fabrika město ovlivňuje velmi výrazným způsobem. Toto je jediný den v roce, kdy se lidé mohou podívat, co je tady nového,“ poukázal generální ředitel společnosti Vítkovice Machinery group Jan Světlík. Tradičně největší pozornost, především dětí, přitahovala výroba šedesátitunových zalomených hřídelí do lodních motorů.

Reportáž Mojmíra Žáčka
V loňském roce přišlo do vítkovické továrny na den otevřených dveří přes 20 tisíc lidí, letos jich bylo kvůli nepříznivému počasí o něco méně.
