Od poloviny července jezdí z brněnského hlavního nádraží jen minimum vlaků. Může za to rekonstrukce viaduktu z roku 1848, na kterém se podepsalo 165 let služby železnici. I přes své stáří má ale viadukt pevné základy a po odkrytí vrchní vrstvy už není potřeba opravovat celý most. Nenaplnily se tak obavy, že by se výluka musela kvůli pozdržení prací prodloužit.
Trasy vlaků v Brně od 13. 7. do 11. 8.:
VLAKY EC A EXPRESY:
- zastavují ve stanicích Brno-Židenice, Brno dolní nádraží
RYCHLÍKY:
- R2: jedou Praha hl. n. – … – Brno-Židenice – Brno-Slatina
- R3: jedou Praha hl. n. – … – Brno-Královo Pole
OSOBNÍ VLAKY:
- S2: jedou Březová nad Svitavou – … – Brno-Židenice/VÝLUKA/Brno hl. n. – Křenovice hor. n.
- S3: jedou Žďár nad Sázavou – … – Brno-Židenice – Modřice/PŘESTUP/Brno hl. n. Brno-H. Heršpice – Modřice – … – Břeclav
„Když jsme odkryli most, zjistili jsme, že je na své stáří v poměrně dobrém stavu. V současné době se tak nacházíme v polovině prací. Právě probíhá pokládka kolejového roštu. Po ní bude následovat montáž technologií. Práce zatím probíhají podle harmonogramu, takže s žádným zdržením nepočítáme,“ řekl stavbyvedoucí Martin Pliška.

Stavbyvedoucí Martin Pliška k opravě viaduktu
Že se práce na viaduktu neprotáhnou a výluka tak skončí podle plánu potvrzuje i mluvčí Českých drah pro oblast Moravy Kateřina Šubová. „Všechno probíhá podle plánu. Zatím jsme obdrželi minimum stížností. I kdyby ale oprava skončila dříve, stejně výluka potrvá až do 11. srpna kvůli naplánovaným jízdním řádům,“ potvrdila Šubová.
Galerie:
Při práci na viaduktu čekalo na stavaře i jedno překvapení. Našli totiž zbytky starého nástupiště, které bylo prodloužené až za most. „Nalezená zídka starého nástupiště se táhla až za most, což jsme si potvrdili dobovými fotografiemi,“ dodal Pliška.